vroeg wakker

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum. Mijn volgende vraag is, wij hebben een zoontje van 2 jaar en die ligt sinds één maand in een groot bed omdat in juni num 2 komt. Dit gaat heel goed buiten dat om is hij enkele keren uitbed gestapt en stond s'nachts naast ons bed, terug gelegt en uitgelegt dat het nog lang geen tijd is om te spelen en dat mama en papa ook nog gaan slapen. We hebben zijn deur klink aan zijn kant omhoog gedaan, en hij vind het prima hoor! Alleen het gevolg is meneer die gaat tegen 19;00/19:30 naar bed of ligt er tussen die tijd in, en valt ook direct in slaap. Maar hij is dus om 6;00 uur klaar wakker, hij roept ons vervolgens en als wij er geen gehoor aan geven gaat hij spelen. Wij leggen hem nog wel weer terug met een heel verhaal erom heen dat hij toch nog even moet slapen. maar dit gaat ongeveer 10 minuten goed en dan is meneer alweer aan het spelen. En hij is dan echt nog wel moe je kunt het goed aan hem zien een wit bekkie, s middags slaapt hij nog en valt dan ook als een blok in slaap en van 12:30/13:00 uur tot soms wel 15:00 uur. Later naar bed doen hebben we ook wel eens gedaan maar dat geeft geen resultaat. Wie herkend dit graag een reacie van jullie
groetjes
 
Hoi,

Misschien kun je een wekkertje op zijn kamertje neerzetten, die je af laat gaan op het moment dat hij bij jullie mag komen. Dan leg je hem uit dat hij tot die tijd in zijn bedje moet blijven, en zachtjes moet doen.
Ik weet niet of hij boekjes lezen leuk vind, maar dat doet onze dochter regelmatig 's morgens in bed.

Succes.

Gr. Mirjam
 
hallo,ik herken je 'probleem' helemaal.
Ook mijn zoontje van 2 gaat rond 19.30 naar bed en is dan rond 6.00 wakker(soms s'nachts nog wel een enkele keer,maar hij gaat dan vrijwel meteen weer slapen).
Maar om 6.00 is hij gewoon klaarwakker.Hem in zijn bedje laten liggen heeft echt geen zin(hij slaapt nog in een ledikantje).Hij gaat gillen,schreeuwen,huilen maar iig niet meer slapen of spelen,dus je slaapt zelf ook niet meer.
Ik ben ook op zoek naar een 'oplossing' waardoor hij gewoon een uurtje later wakker wordt(zeker nu want ik ben uitgerekend van de tweede,dus dat wordt 24.00 de laatste voeding.3.00 nachtvoeding en dan mijn zoontje alweer om 6.00,dus dat zie ik effe niet zo zitten....),
Succes
 
ik ken het probleem maar ik heb voor mijn zoontje eigenlijk ook geen oplossing ik heb met hem "afgesproken" dat hij op zijn kamer moet blijven tot het wekkertje gaat en hij mag van mij dan 1 speeltje in bed nemen soms valt hij terug in slaap maar meestal niet ik denk niet dat je een kind kunt dwingen om te slapen gaat wel over denk ik maar

groetjes van tejaysmommy
 
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie tips, inderdaad je kunt een kind ook niet dwingen om hem weer in slaap te laten vallen. Hij leest s ochtends boekjes en zingt er vrolijk op los, wie weet verandert het allemaal nog een keertje!!!!!!!. Bedankt groetjes lenie
 
hai
is het geen idee om jullie kinderen tussen de middag korter te laten slapen.
ze verleggen hun slaapje waardoor ze s'morgens eerder wakker worden
in het begin zal het wel lastig zijn om ze korter te laten slapen maar hier wennen ze binnen een paar dagen aan
En anders het middagslaapje er helemaal afhalen, als ze dan echt heel moe zijn laat je ze even op de bank slapen met een dekentje. Ze slapen dan automatisch korter en minder vast zodat ze 's nachts beter zullen slapen
gr
 
Hoi hoi,

Ons dochtertje (nu 2 jaar en 8 mnd) is ook vaak tussen 6 uur en half 7 wakker. Sinds enkele maanden (na vanalles te hebben geprobeerd) pakken we haar dan tussen ons in. Maar ook alleen 's ochtends. Ze weet als ze wel eens 's nachts wakker word dat het niet gebeurd. Dan slaapt ze ook gewoon verder. Als we haar 's ochtends tussen ons in pakken gaat ze ook gewoon weer slapen. In het begin moesten we dat een paar keer aangeven maar nu gaat ze liggen en binnen twee minuten slaapt ze. Als wij zelf dan rond half 8 opstaan ligt zij vaak nog heerlijk te snurken.  Dit is voor ons een ideale oplossing want op zich vind ik het ook nog wel gezellig dat ze dan lekker knus een uurtje bij ons ligt. Maar als je het probeert, pas wel op dat je  ze niet de hele nacht bij je hebt liggen want dat is natuurlijk weer een ander verhaal. Succes ermee.

Groetjes  Carin  
 
Hoi

Mijn zoontje vanb drie jaar heeft ook tijden gehad dat hij sliep van 19.00 uur tot en met 6.00 en vaak ook 5.00 uur (ja dat lees je goed). Dit vooral in de periode dat er net een tweede op komst was. Ik was helemaal op op een bepaald moment. We zijn wel steeds met hem maar naar beneden gegaan (anders veel krijsen en niemand meer in slaap0. Nu zijn we een half jaar verder en wordt hij vaak tegen 7.15uur wakker. gaar dus waarschijnlijk na verloop van tijd steeds weer over.
 
Terug
Bovenaan