vroeg wakker

Hallo allemaal,

Ik heb deze vraag al wel eens eerder geplaatst,maar ik heb nog steeds een enorme behoefte aan tips etc.

Onze dochter (2 jaar en 8 mnd) is opeens van 7.00 uur wakker worden naar 6.00 uur wakker worden "overgegaan". Dat vonden we natuurlijk al balen,maar ja, niets aan te doen dachten we maar. Als ze wakker wordt dan loopt ze uit haar kamertje en wil ze bij ons in bed liggen; ze gaat dan ook niet meer slapen ! Dit doet ze 7 dagen per week. Maar sinds een week of twee  is ze zelfs voor 6.00 uur wakker waardoor wij natuurlijk harstikke moe zijn dag in dag uit. Ik denk maar heel de tijd; ze kan er niets aan doen, ze heeft geen besef van tijd,maar ik vraag me af of er ECHT niets aan te doen is.   Ik heb wel eens tips gehad van; haar aanleren "als het lampje aan is mag je eruit komen"etc, maar eer dat ze dat eens doorheeft zijn we natuurlijk weken verder en de vraag is natuurlijk of ze dat wel snapt.

Hebben jullie hier ook ervaring mee met vroege vogels (ik heb nl het idee dat ik hiermee alleen op de wereld ben) en wat doen jullie als jullie kindjes aan jullie bed staan zo vroeg in de ochtend ?

Groetjes Kirsten, mama van briseis
 
Hoi Kirsten,

Onze dochter (nu 3,5) heeft ook zo'n periode gehad.
Bij ons hielp het echt om een tijdklok op het nachtlampje te zetten.
Om 7 uur gaat het lampje uit en mag ze roepen. Als ze eerder wakker wordt, krijgt ze een flesje drinken of pap of een slokje water maar ze moet in haar bedje blijven.
Het duurt natuurlijk wel even voordat ze het snapte  maar nu slaapt ze zelfs regelmatig tot half 8, echt luxe voor ons. En de tijdklok hoeft er niet meer op.

Ik heb helaas geen andere tips voor je.

Veel succes!
Groetjes
 
hai,
Hier ook een moeder van een vroeg vogeltje. Wij zijn van de zomer ook begonnen met een lampje, de kidsleep wekker met een slapend en wakker konijn. Ons zoontje was toen ook 2 jr en 8 mnd, en wist direct wat de bedoeling was hoor!   Daar heeft hij echt geen week voor nodig gehad, dus ik zou dat zeker proberen!
Hij wil hem alleen nu niet meer aan.... Alsof hij weet dat hij langer moet wachten door dat apparaatje.. Hij is meestal tussen 6 en half 7 wakker, maar ligt nog fijn in zijn ledikant en voor half zeven haal ik hem er niet uit, liefst pas rond 7 uur als hij nog zoet ligt te keuvelen. En wij zijn wel erg blij met Zappelin op de tv!!! We hebben een tv op onze slaapkamer, en die gaat het eerste uurtje aan zodat pap en mam nog even kunnen door soezen.
Verder is het echt accepteren geblazen denk ik, ik maak me er maar niet meer druk om, het is zoals het is en met de jaren zal het heus weer veranderen.
en vergeet niet dat de wintertijd net is ingegaan, sommige kinderen hebbeb er lang voor nodig om weer gewend te raken aan dat uurtje verschil!

groetjes Soela
 
misschien kun je gaan werken met een soort beloningssysteem.
Iedere keer als ze in bed blijft tot een bepaalde tijd (die jij bepaald) bijvoorbeeld als papa /mama in de badkamer gaat ofzo, dan krijgt ze een stickertje.
Als dan het stickervel vol is (na 10 of 15 keer) dan krijgt ze iets leuks ofzo.
Ik denk dat ze oud genoeg is om dit uit te leggen en volgens mij werkt dit ook wel.
groeten Martine
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips ! Inderdaad, ik ben ook errug blij dat Zappelin op TV is !!! Ik denk dat het ook veel irritatie scheelt als je het "gewoon maar accepteert"dat je kindje zo vroeg wakker is en maar hopen dat het in de loop van de jaren gaat veranderen .... Ik denk dat we maar zo'n lampje gaan uitproberen, we zullen zien !!

Groetjes Kirsten, mama van Briseis
 
Hoi

Mijn zoontje van 3 jr en 3 mnd heeft ook sinds ongveer zijn verjaardag last van angsten voor het slapen gaan.
Hij vroeg opeens of de boefjes niet op zijn kamertje kwamen, en de monsters. Hoe hij daar allemaal aan komt, geen idee, maar het houdt hem wel bezig.
Ook wordt hij sinds die tijd vroeg wakker. Vaak in de nacht 1 of 2x en dan in de ochtend rond 6.00 uur.
In de nacht roept ie dat ie zijn knuffel lapje kwijt is, of zijn dekbed zit niet goed meer onder zijn matras.
Rond diezelfde tijd is hij verhuist van kamer. Hij slaapt nu op zolder, omdat er volgende maand een broertje bij komt.
Voor ons moeilijk te zeggen wat het is. Is het zijn nieuwe kamer, de peuterangsten, de cv ketel die ondanks dat ie weinig geluid maakt, misschien toch in de nacht wat loeit. Of toch spanningen omdat ie weet dat er een babytje gaat komen.
Moeilijk..... maar die kidssleep lijkt mij idd wel wat om hem langer in bed te houden. Misschien toch eens aanschaffen. Maar ja... wat dat 's nachts wakker worden kan zijn... dat blijft een raadsel.

Gr. Marieke
 
Terug
Bovenaan