vroeg wakker

ik was benieuwd hoe laat jullie kindjes altijd wakker zijn en vanaf hoelaat ze sávonds slapen
mijn dochtertje sliep tot voor kort van 22u tot 07.30/ 08u
maar ze is nu al 4 dagen om 05u a 06 u wakker en ze ligt altijd om 21.30 in bed ongeveer gemiddeld haha
hoe kan het dat ze ineens tussen 5 en 6 weer wakker is??
is het een sprongetje ofzo??
ze is ook echt klaarwakker... en haar speentje spuugt ze dan vrolijk uit en lacht me dan toe
als ik dan wegloop gaat ze jengelen en wat huilen
hebben jullie dit ook? en wat doen jullie?
zal ze overdag te veel slapen misschien?? lijkt me zo raar want ze is nu 3.5e maand
ze slaapt overdag wel eens 3 a 4 u achter elkaar
ik hoop dat iemand dit herkent en misschien tips heeft
ik ben al weer aan het werk en het is best vermoeiend zeg maar die gebroken nachtjes... pffff
tips zijn welkom
oh ja ze krijgt als laatste fles 210 cc met rijstebloem en die gaat helemaal op
dus volgens mij ligt t daar niet aan
liefs sandra mama van annique vandaag 15 weken

Hoi,
Kan sprongetje zijn want dat is rond 15 wkn,maar misschien iets meer voeding geven de laatste fles,want hij gaat helemaal op,wat ze niet meer wilt laat ze waarschijnlijk toch staan,mijn meisje wel.Zij is 17 wkn en 2 dgn.Ze slaapt overdag vrij weinig.`s middags gaat ze naar bed van ongeveer 12/12.30 tot 15/15.30.Maar ze slaapt dan weinig,slapen huilen enz.Overdag in box en met mij spelen(hi hi).~s avonds rond 19.30 fles(250 plus rijstebloem) en na bed tot ongeveer 7.30/8 u.
Gr Gaby

Hoi Sandra,

Is zeer waarschijnlijk inderdaad een sprongetje. Tijs had dit ook bij 3.5 maanden. Hij sliep door tot 7.00 uur en ik hoefde er af en toe maar een keer uit voor een speentje, dan lag hij te dromen. Bij de 3.5 maanden werd hij langzaam aan weer steeds vroeger wakker. Eerst rond 5.00 uur en uiteindelijk 4 dagen om 4.00 uur. Daarna ging hij weer terug naar zijn eigen ritme. Bij Tijs heeft het alles bij elkaar 2 weken geduurd. Soms gaf ik de fles dan om 6.30 uur, maar niet eerder. Hij was ook duidelijk niet wakker omdat hij honger had. Hij is nu alweer 18 weken en slaapt weer lekker goed door.

Tijs gaat 's avonds om 19.30 uur naar bed. We moeten hem wakker maken voor de fles van 22.30 uur (krijgt dan 200 cc) en slaapt dan door tot 7.00 uur en krijgt dan weer 200 cc. Na deze fles gaat hij om 7.30 uur weer zijn bedje in en slaapt dan tot tussen 9 en 10 u. Dan gaat hij tussen 11.30 en 12.30 weer naar bed en slaapt dan tot rond 14.00 u (dus de ene keer zit het uurtje aan de ochtend en de andere keer aan de middag). Aan het eind van de dag (rond 17.00 u) slaapt hij dan nog 30 - 45 minuten.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi hoi

Ik denk ook aan een sprongetje ja. Wij hebben het met Stef namelijk ook al een aantal dagen... Nu wordt het geloof ik wel weer iets beter, dus met een beetje geluk, gaan we dan weer gewoon normaal verder.... Ik wens je iig sterkte.

Liefs Annet

Terug
Bovenaan