vroeg wakker!

Hoi meiden,

even een vraag. heb het ook al wel even in een ander stukje gezet, maar ik denk dat het zo beter werkt....

Ilyas is nu 6 mnd en 1 week. Hij drinkt 3 flessen sinds kort, waarvan de laatste om ongeveer 19.30/20.00. 210 water + 7 scheppen opvolgmelk + rijstebloem. Daarna naar bed en dan slaapt hij ongeveer tot 5.30 uur. Helemaal vrolijk als hij wakker wordt. Als ik hem dan een fles geef, slaapt hij weer verder. Als ik nog even wacht, is het om 6.00 wel genoeg en wil hij eruit (eten misschien nog niet eens).

Nu geef ik hem sinds een paar dagen Bambix 's ochtends. Dus moeten we er echt uit, naar beneden, in de wipper etc. Als hij zijn buikje vol heeft, kan ik hem na 10 minuutjes spelen wel weer in zijn bedje leggen want dan slaapt hij wel weer verder.

Op zich allemaal geen probleem, maar ik zou zo graag willen dat hij wat later wakker wordt. Na weken van 5.30 opstaan, begin ik redelijk  chagrijnig te worden, moet ook werken ( 3 a 4 dagen in de week) en 's avonds is er geen lol aan met me. Begin mezelf op mijn zenuwen te werken.  Speelt ook mij dat mijn oudste (2 jaar)  sowieso al een vroeg vogel is, maar de laatste weken  helemaal. Dus terug naar bed zit er niet in, want of ik moet er echt uit voor mijn werk, of de oudste is klaarwakker.

Ik heb een schat van een man, die echt veel doet thuis en met de kinderen, maar die ';s ochtend niet op zijn allerbest is. hem er af en toe uit laten gaan is wel een optie, maar geen structurele oplossing.  

Anyway, om een lang verhaal (sorrie!) kort te maken: hoe krijg ik Ilyas zover dat hij langer slaapt??? Of moet ik het maar gewoon accepteren  .......

Groetjes,
Mienetje    

Hoi Mienetje,

ik kan je hier helaas niet bij helpen wij geven ook Renzo savonds rond 7uur half 8 een fles pap en dan gaat hij naar bed soms is hij om 6uur wakker maar geven we hem dan zn speen slaapt hij heerlijk door tot 7uur half 8 of we leggen hem lekker bij ons in bed en dan slaapt hij ook ff door....maar ik geef hem niet de fles zo vroeg al maar dat is ieder voor zich natuurlijk als hij echt honger zou hebben dan gaf ik het hem wel tuurlijk....maar sorry ik kan je helaas niet helpen hiermee.....ik kan me wel heel goed voorstellen dat je zelf aan je latijn zit zo onderhand

liefs en succes hoop dat andere je kunnen helpen
Corina

hier psies hetzelfde, ook sinds enkele weken ineens 5.45 wakker
en gewoon wakker, niet eens honger, speen werkt niet
gisteren al geprobeerd om dus 21,30 fles pap te geven,
maar helaas werkt niet

ik heb ook geen tip, maar hoor ook graag een tip
mn dochter van ruim 3 slaapt tot tegen 8 en die word nu dus elke morgen ook vroeg wakker van jens

best irri

Hoi Mienetje,

Ik heb geen goede tips, maar ik wil even zeggen dat ik met je meevoel. Mijn ervaring is dat je het (helaas) zult moeten accepteren. Ik heb al diverse vruchteloze pogingen gedaan om het slapen van Christian te beinvloeden, maar echt, dat lukt gewoon niet!
Christian sliep al snel door, maar heel lang was zijn maximale nacht 8 uur, meestal van 22:00 tot 6:00 uur, maar ook vaak 5:30, 5:45... Hoe ouder hij werd en hoe meer ik hier las dat allerlei kindjes sliepen tot 8:00-9:00 uur, hoe meer ik iets had van: waarom Christian niet??? Laatste fles later, eerder, rijstebloem, grotere fles, slaapjes overdag anders doen, het deed allemaal helemaal NIETS. Christian bleef slapen tot maximaal 6:00 uur...

Toen kwam met 14 weken het 4e sprongetje en toen was ook gedaan met doorslapen. 1-10 keer per nacht moest ik eruit voor het speentje. (gelukkig niet voor een voeding...) Ik werd er helemaal moedeloos van, begon me ook aardig op te breken, zeker gezien alle gezondheidsproblemen die ik zelf had... Maar plotseling, 6-7 weken later, was het weer over! Duidelijk het sprongetje genomen! Opeens sliep hij weer door en plotseling werd hij pas tussen 7:00 en 8:00 uur wakker! Zonder dat ik ook maar iets had veranderd in het ritme, eten e.d. Nu al 2 weken, dus het is geen toevalstreffer meer! Heerlijk!

Rond 6 maanden is ook een sprongetje, misschien dat Ilyas daar ook last van heeft?? En dan is er natuurlijk de mogelijkheid dat hij van nature gewoon een vroege vogel is... Ik hoop voor je dat het gewoon weer een fase is waar hij doorheen moet!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (22 weken)

Hoi,

ik heb geen echte tip, maar Laura krijgt om 23.00 uur haar laatste fles en slaapt dan door tot 8.00 uur, de laatste tijd zelfs 8.30 uur. Misschien zijn er wel veel kindjes opeens zo vroeg wakker omdat het zo vroeg al licht is 's morgens.

Groetjes Ilona

ik ben eigenlijk bang dat het gewoon een vroege vogel is. Is mijn oudste ook, standaard 6.30. maar dat had ik inmiddels geaccepteerd en daar wen je wel aan. maar 5.30 gaat me iets te ver!

het is trouwens niet iets van de laatste weken hoor, Ilyas is al tijden zo vroeg wakker. Ook  toen hij  zijn laatste (pap)fles nog om 22.30 kreeg. Alleen maakte ik dan een flesje 's ochtends en sliep hij meteen weer verder. Nu met de oudste die ook om 5.30 uur naast mijn bed staat (vanmorgen om 5.00 uur!!!!) en werk, lukt het me gewoon niet om daarna nog even een uurtje te liggen.  

Lukt me ook nog niet om Younes te leren dat 5.30 echt te vroeg is en dat hij terug naar bed moet. Moeten we nog even aan gaan werken.....

Terug
Bovenaan