Vroeg wakker!?!?!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Even een vraagje, Tim heeft altijd netjes geslapen van ± 20.00/20.30 laatste fles tot 07.00 en soms wel 08.00 uur 's ochtends. Maar nu in 1 keer niet meer, wordt al enkele keren rond 05.00 uur of 06.00 uur wakker en zeker als we moeten gaan werken en onze wekker gaat weer rond 07.00 uur is dit niet echt makkelijk.

Hij is nu 5 maanden. Krijgt 4 voedingen van 200 cc en fruit en groente.
07.00/11.30/16.00/20.30 deze laatste fles is een papfles. Fruit en groente tussendoor net hoeveel hij wil.
Er is tussendoor eigenlijk niets veranderd, heeft er iemand ervaring mee en ideeen wat we kunnen doen?? Of waar het mss aan kan liggen.

Ik hoor het graag als mensen advies hebben!!

Lfs Yvonne

beste yvonne

onze zoon heeft dit ook, hij komt dan om 4 uur s'nachts, hij word dan krijzend wakker (het is helemaal geen huiler) Ik heb zelf het idee dat  het zn tandjes zijn want als ik over zn tandvlees wrijf dan is het een stuk minderen en ff later is het goed.

Ik leg hem wel even bij me neer zodat ik hem rustig krijg en dan masseer ik zn tandvlees, misschien dat dat bij tim ook zo is. Dan weet je een oorzaak. Ik heb niet uit je verhaal berepen dat hij huilend wakker word.

Wat het eventueel ook zou kunnen zijn is dat hij niet zoveel slaap meer nodig heeft (overdag iets minder slapen?) misschien slaapt hij dan beter. (dit heeft mijn zoon gehad met 4 maanden)

Ik heb vandaag kleine tabletjes gekocht voor pijn bij het door komen van tandjes hoop dat het baad heeft bij hem.

groetjes anita en veel succes (hoop dat je wat aan me tips hebt)

'hoi hoi
mijn zoontje is nu 6 maanden en heeft dit ook gehad maar het was een week en daarna was alles weer bij het oude,
snap het nog steeds niet wel word hij af en toe wakker als de speen zoek is, maar die geef ik hem weer en dan is het weer goed.
gr mascha

Tijdens een groeisprongetje of het krijgen van tanden kunnen baby's eerder wakker worden dan normaal. Soms is het slaapritme ook iets verstoord als de dag daarvoor een erg drukke onregelmatige dag is geweest.
Soms helpt het om een luier te verschonen en dan terug te leggen met een speentje in de mond of wellicht een flesje te geven. Wij leggen ons kleintje vaak tussen ons in als ze zo vroeg wakker is en dan slaapt ze vaak nog tot 7.00 uur verder.

Terug
Bovenaan