(vroege) 7 weken echo

<p>Hoi Dames,</p><p>Na een heftige periode vorig jaar (miskraam en overlijden van mijn schoonvader) zijn wij weer zwanger. <br />Woensdag 10 april heb ik mijn eerste (vroege) echo gehad. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Als het hartje maar klopt!<br />Gelukkig zijn we snel gaan kijken en zagen we een kloppend hartje en vruchtje van 7mm. Volgens de verloskundige was ik 6 weken en 4 dagen zwanger. <br /><br />Zijn er meer dames die ervaringen hebben met vroege echo's? <br /><br />Over 4 weken krijg ik de termijn echo. Op de een of andere manier is dat nu het volgende spannende moment waar ik naar toe leef en vind ik het ondanks een kloppend hartje, moeilijk om hier vertrouwen uit te putten. </p><p> </p>

Hoihoi, 
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een welkome verassing na zon heftig jaar! Wij hebben ook met 7 weken ongeveer een eerste echo gehad, bleek ook 6 weken en4 dagen te zijn. Dit mocht eerder omdat we vorig jaar tweemaal een vroege miskraam hadden en bij ons ook gelukkig een kloppend hartje! Dat is al een hele mijlpaal! De termijn echo is een van de leukste echo's vind ik. Je ziet echt al een kindje dat ook beweegt! De volgende afspraken waren dat je alleen het hartje hoort, dus met 20 weken hebben we pas een echo. Dat is nu nog 2 weken dus weer iets spannends om naar uit te kijken! 
Ik zou zeggen heb vertrouwen in jezelf en het kleintje in je buik, het hartje klopt dus dat is al de eerste mijlpaal die gehaald is. Hopelijk zie je over een paar weken je kleintje spartelen op het scherm, ik weet nog wel dat ik op slag verliefd was!
Succes met je verdere zwangerschap en geniet ervan! 

Bedankt voor dit fijne berichtje. 
Wat een opluchting dat het hartje klopt he?! Ik kijk heel erg uit naar de termijn echo. Helemaal hoe jij het nu beschrijft.
Waarschijnlijk zal een zwangerschap na een miskraam toch anders voelen. Ik probeer het zeker te zien als een mijlpaal dat het hartje klopt en nu op naar de volgende mijlpaal. Ik voel mij nu wel totaal anders dan bij de eerste zwangerschap. Misselijk, vermoeid.. typische zwangerschapskwalen.
Jij ook succes en geniet!

Ik ken het. Zwanger zijn na een mk. Het blijft spannend. Zelfs na de 12weken vond ik t spannend. Pas bij t voelen van beweging nam dat af. Het is gewoon  een moeilijke periode waar je door heen moet. Maar meestal komt goed. probeer te vertrouwen op je lichaam en zoek afleiding 

Ik ben gisteren ook voor de eerste echo geweest en was ook 0, 775 cm en volgens de echocopiste ook 6 weken en 4 dagen. Als ik hier de berichten lees lijkt wel of dat standaard is :) 
Was nog wel even spannend want duurde een minuut of 10 voordat ze überhaupt iets kon vinden. Heb schijnbaar een naar achterliggende baarmoeder waardoor het dus lastiger te zien is.
Ik mag ook over 3 weken terug komen voor een termijnecho. Heel spannend allemaal  !

Spannend allemaal he.
Op naar de termijn echo dus. Ik denk inderdaad dat het voorlopig ook even spannend zal blijven tot dat je wat voelt. Het is nu allemaal nog zo onwerkelijk en niet tastbaar.

Hier ook met 7 weken een vroege echo gehad na een miskraam net voor nieuwjaar. Gelukkig redelijk snel weer zwanger en geen problemen na de miskraam.
Ik merkte dat ik echt bang was dat het dit keer weer niet goed zou zijn. De vorige keer kregen wij met 9 weken de eerste echo en was het vruchtje veel te klein. Wel was er toen een hartslag te zien dus dan krijg je toch nog een beetje hoop dat het goed zou zitten. Die week erna controle gehad en toen bleek het hartje niet meer te kloppen..
De spanning met of het hartje zou kloppen was bij ons ook erg groot. En of het vruchtje groot genoeg zou zijn. Wij waren ook ong 6+4 volgens de echo toen. Het geeft wel wat minder angsten en wat meer het gevoel dat het misschien dit keer wel goed zit. Maar toch probeer ik nog niet al te enthousiast te zijn. Het wachten tot de termijnecho lijkt zo lang te duren en denk vaak nog 'er kan nog van alles mis gaan'. Het hartje klopte mooi volgens de VK maar dit hoeft niet alles te zeggen. Het is zo onzeker allemaal en je kunt er niks aan veranderen. Dat vind ik zo moeilijk.
Had mijzelf ook helemaal voorgenomen dat het deze keer ook weer niet goed zou zitten. Met het idee dat het dan misschien een minder harde klap zou zijn als we voor de eerste echo gingen en het weer niet goed zou zijn. Moet zeggen dat ik ook echt een paar dagen moest bijkomen en moest beseffen dat het er echt (voor nu) goed uit leek te zien en we langzaamaan wat meer mochten/konden gaan genieten van de zwangerschap.
Ik voel mij ook totaal anders deze zwangerschap. De vorige keer had ik eigenlijk alleen maar pijnlijke borsten en nu ben ik vooral heel erg misselijk elke keer en wat meer vermoeid. 
Succes met je zwangerschap, ik hoop heel erg voor je dat het allemaal goed blijft gaan!

Gefeliciteerd met de zwangerschap. 
Hier nog iemand met een vroege echo. Ik was 5 weken en 2 dagen zwanger, dachten al verder te zijn. We konden toen alleen nog maar het vruchtje en een mini hartje zien die nog niet bewoog. Met 8 weken de 2de echo en ja hoor en kloppend hartje en de kleine was super gegroeid. Met 10 weken en 2 dagen de termijn echo, weer een mooi kloppend hartje te zien en en super bewegende kleine die niet stil kan liggen ? en al een stuk groter is. 30 april ben ik 14+3 en hopen we eindelijk het hartje te horen.
Ik wens je een goede zwangerschap toe en hoop dat alles goed blijft gaan.

Terug
Bovenaan