vroege cyclus

Ik lees hier vaak over vrouwen die zwanger willen worden en nu een langere cyclus hebben. Ik wil ook heel erg graag weer zwanger worden, maar mijn cyclus wordt steeds korter. Er zit nu 20 dagen tussen. Wie heeft/had dit ook? Wanneer zal ik dan een ei-sprong hebben?

verder: iedereen heel veel succes met zwanger worden ! (sterkte)
 
Ik heb al enkele keren gelezen dat wanneer je een cyclus korter dan 3 weken hebt (bij jou dus op het randje) het kan zijn dat je geen eisprong hebt. Dit ivm de rijping van een eicel van minimaal 8 dagen, maar vraag het me niet precies, ik zou even bellen met de huisarts..
 
Ik heb ook verhalen gehoord dat er wel een eisprong kan zijn, maar dat de eventueel bevruchte eicel niet genoeg tijd heeft om zich in te nestelen. Je lichaam hefet dan waarschijnlijk niet genoeg tijd om het zwangerschaps hormoon aan te maken dat er voor moet zorgen dat je menstruatie uit blijft.

Als je cyclus de komende maand weer zo kort is, zou ik inderdaad contact opnemen met de huisarts.

Groetjes Sunny.
 
hallo meiden,

ik las hier op de forum dat je eisproni 14 dagen na de 1e dag van je menstruatiecycles is, maar het was toch zo dat het 14 dagen voordat je weer ongi wordt, want dit vraag ik namelijk omdat ik een cycles heb van ongveer 45 dagen.

thanks
grtjes
diana
 
Hoi Diana,

Wanneer je een ideale cyclus hebt van 28 dagen dan klopt het dat je eisprong precies tussen twee mentruaties inzit. Het lijkt mij wel aannemelijk dat het in de andere gevallen zo is dat de eisprong 14 dagen voor je volgende menstruatie plaats vindt, omdat er daarna een hormoonverandering in je lichaam begint, die resulteert in een menstruatie. Ik heb wel eens een artikel gelezen waarin een onderzoek was gedaan onder een groep vrouwen en daaruit bleek dat er ook vrouwen waren die al in de eerste week na de menstruatie of de laatste week voor de menstruatie een eisprong hadden, ongeacht de lengte van de cyclus. Al met al, valt er dus weinig van te zeggen denk ik. Volgens mij is de beste methode om de hele maand om de dag te vrijen, op die manier zit je altijd goed.

Ik ben zelf een keer zwanger geweest na 8 maanden en dit was de eerste keer dat wij om de dag geklust hadden, i.p.v. drie of vier keer in de 'vruchtbare periode'. Helaas heb ik na zes weken een miskraam gehad.

Groetjes Brenda.
 
ik heb inderdaad ook gehoord ergens dat je minimaal een cycles van 21 dagen moet hebben om een eisprong te kunnen hebben,dit ivm met het rijpen van de eicel en de eventuele innnesteling.
dus wil je niet echt de meod in je schoenen laten zakken maar als je echt zekerheid wil zou ik als ik jou was maar ff de huisarts bellen,die kan je er vast wel meer over vertellen.

succes

liefs nathalie
 
Hoi
ik denk dat het echt voor iedereen verschillend kan zijn en dat het ´t handigst is om je eigen cyclus in kaart te brengen via temperaturen,
basaal is je temp.altijd even hoog als je meet na het ontwaken nog voor je op staat, wel rond dezelfde tijd. Net voor de eisprong daalt ie iets en net erna stijgt ie met gem. 0.6 °, die stijging is tot je menstr.dan zakt ie weer, tenzij
je zwanger bent ,dan blijft ie hoog.

succes, jeanette
 
Terug
Bovenaan