Vroege diensten en kolven

<p>Hoi hoi</p><p> </p><p>19 feb mag ik weer gaan werken. Zo geen zin in haha.  </p><p>Maar goed ik geef bv en wil dit nog even blijven doen. Ik werk onregelmatig en heb ochtend, late, slaap en weekend diensten. De ochtend diensten en slaap diensten zie ik t meest tegen op niet perse om t werk maar meer om t kolven.</p><p>Een ochtend begint om 7uur. Ook als je uit de slaapdienst komt. Maar onze kleine kan pas om 7uur terecht bij kdv. Mijn man begint ook om 7uur. Onze meid wil meestal tussen 6 en 7 haar voeding.  Op dit moment. Ik weet dus echt niet hoe ik dit geregeld ga krijgen op t werk.  Stel dat ze tegen die tijd wat later voor haar voeding komt is dat super fijn. Maar dan zit ik nog met t kolven. Ik weet dat je een kwart mag bestedeb hier aan. Maar om nou meteen te beginnen met kolven en mijn collega met 12 cliënten te laten staan die gewekt moeten worden lijkt mij niet handig.  Poeh ik moet dit ook nog gaan bespreken hoor. Maar was benieuwd hoe andere in soort gelijke situaties hier mee om gaan.  </p>

Hoi! Ik had dit ook bij mijn eerste; aangezien ik hem wakker moest maken, legde ik hem ook meteen aan.. eigenlijk totaal geen problemen gehad hiermee, heerlijk dat we nog een momentje samen hadden.. ik genoot er zelf ook van. Tegen een uur of 9.00/10.00 kolfde ik op werk. Kan je haar niet aanleggen tussen 6 en 7? 

Hoi Noorasiem, wat spannend voor je om weer te gaan werken he ☺ Ik zag niet perse op tegen het kolven, maar zag niet voor me hoe ik het allemaal geregeld kon krijgen tussen de zorg voor clienten door. Maar het is allemaal gelukt! Werk ook in onregelmatige diensten. Eerst kolfde ik heel "strak" elke 3 uur, zoontje dronk ook elke 3 uur, maar een half uur later of korter maakt(e) niet veel uit. Als ik op sta voor een vroege dienst zorg ik dat ik zoontje meteen kan voeden, dan hoef ik pas 3/4 uurtjes later weer. Bij ons op het kdv ook wel zo fijn dat hij daar niet direct hoeft te drinken, het is meestal druk 's ochtends met kindjes die komen en dan weinig rust om een fles te geven (ze vragen dan sowieso om die warm aan te leveren). Mogelijk kan je je dochtertje ook rond 6en geven, dan kan je zelf misschien weer tussen 9 en 10 kolven en daarna pas weer na de lunch als alles wat rustiger is? Geniet nog even van je verlof ?

Bedankt voor jullie reacties. Zo had ik t nog niet bedacht om eerst aan te leggen haha.  Pff wel vroeg eruit dan maar wel fijn om nog inderdaad t momentje samen te hebben.  Hopelijk tegen die tijd dat ze wat sneller drinkt. Op dit moment is t voede ong 15 min en na 10 min rust wilt ze weer. Is ooit anders geweest. Ik kolf inderdaad ook voorraadjes al loopt dat nu niet zo lekker omdat mijn bv wat terug gelopen is. Ben dus nu extra aan t kolven zodat t de productie verhoogd.  

Bedankt voor jullie reacties. Zo had ik t nog niet bedacht om eerst aan te leggen haha.  Pff wel vroeg eruit dan maar wel fijn om nog inderdaad t momentje samen te hebben.  Hopelijk tegen die tijd dat ze wat sneller drinkt. Op dit moment is t voede ong 15 min en na 10 min rust wilt ze weer. Is ooit anders geweest. Ik kolf inderdaad ook voorraadjes al loopt dat nu niet zo lekker omdat mijn bv wat terug gelopen is. Ben dus nu extra aan t kolven zodat t de productie verhoogd.  

Nog een andere praktische tip. Lees ook dat je het over slaapdiensten hebt. Kijk even je cao na, kan zijn dat je die nog niet hoeft te doen tot dat de kleine 9mnd is zolang je borstvoeding geeft. 

Als ik dagdiensten heb, heb ik met mijn man afgesproken dat hij ons zoontje 's ochtends uit belt haalt en aankleed, zodat ik redelijk op mijn gemakje ervoor kan zorgen dat ik gereed ben, aangekleed en ontbeten. Als zoontje gereed is, geef ik zelf nog een voeding en in die tijd kan mijn man zich klaar maken. Kan wel iets later beginnen dan jouw man, maar mogelijk kan je ook zoiets afspreken op de dagen dat je vroege diensten hebt? Nu mijn zoontje bijna 8 maandjes is, drinkt hij best snel, dat zal jouw dochtertje op een gegeven moment ook (weer) gaan doen. In het begin is/of lijkt het best even aanpoten met voeden, werken, kolven maar het vindt zijn weggetje vanzelf ? echt waar. 

Terug
Bovenaan