Vroege echo 6 +3 weken

Hallo lieve mama's,

Op 26-04 heb ik een vroege echo ingepland, gewoon bij een particulier bureau. Niet bij de VK, op die echo moeten wij nog 4 weken wachten.

Is de kans groot dat we íets gaan zien op deze echo?

Nog 11 nachtjes slapen!!

Die 1e weken zijn super spannend! De tijd tot de 1e echo voelt als een eeuwigheid. Dus ik snap dat je eerder wat wil weten. Maar eerlijk gezegd zou ik de echo nog een halve week tot een week later plannen. Dus als je 7 weken zwanger bent.
Ja, met 6+3 zie je wat op een echo. Althans, de echoscopiste. De vraag is hoeveel je zelf herkent/ziet. Bij deze termijn kan je zien of het in de baarmoeder zit (en dus geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is). De baby ziet eruit als een tuinboon zonder armen of benen dus niet echt herkenbaar als een kindje. Tussen de 6 en 7 weken gaat het hartje (zichtbaar) kloppen. Dus... Als je geluk hebt zie je bij 6+3 een 'tuinboon met een kloppend hartje'. Als je pech hebt zie je alleen dat er 'iets in de baarmoeder zit', maar is er nog geen kloppend hartje zichtbaar. De vraag is of dit je niet alleen nog maar nog onzekerder gaat maken.. Dus vanaf 7 weken, maar nog beter vanaf 8 weken is er echt wat te zien... Succes! 

Je zal wat kunnen zien licht eraan hoe groot het vruchtje al is en of er een kloppend hartje aanwezig is, als je te vroeg bent loop je de kans dat ze alleen de Ring zien en nog geen vruchtje en hartje ?

Je gaat sowieso wel wat zien alleen zegt dat mogelijk nog niet zoveel. Wat hierboven ook gezegd wordt, gaat het hartje ergens tussen de 6 of 7 weken kloppen dus met een beetje pech heb je nog geen kloppend hartje (en maakt dat je misschien alleen maar onzekerder..?)

Terug
Bovenaan