Vroege echo, erg bezorgd

Hallo allemaal,

Mijn man en ik hebben twee weken geleden een positieve zwangerschapstest in onze handen gehad! Erg blij! Vandaag had ik een afspraak met de gynaecoloog en er is een vroege echo (5+4) gemaakt. De gynaecoloog zei dat ik een week langer zwanger ben dan ik zelf en de app had berekend. De gynaecoloog heeft niet gezegd dat ze iets alarmerends heeft gezien maar nu ben ik erg bezorgd vanwege de grootte van het embryo (1,4 mm). Dit door dingen die ik op internet heb gelezen. Er was een vruchtzakje en een klein stipje (embryo) te zien. Er was geen hartactiviteit te zien.
Nu maak ik me dus erg veel zorgen :(

Heeft iemand misschien hetzelfde gehad en zijn mijn zorgen terecht?

Hey, het is ook veel te vroeg voor hartactie. Luister aub naar je gynaecoloog en niet naar google anders wordt je hele zwangerschap echt heeeeel zwaar voor je

Lieve aanstaande mama, maak je alsjeblieft geen zorgen. Hoewel ik me goed kan voorstellen dat het allemaal heel spannend is (vond ik zelf ook), klopt het wat mommyFaye zegt. Het kleine leven in je buik is nu nog maar een cellenklompje (een embryo). Pas vanaf 8 à 11 weken (weet het niet precies) wordt de embryo een foetus (een piepklein, kikkervisje-achtig mensje). Dan pas kan er een piepklein hartje gezien worden.

Bij 7 weken moet er hartactie zijn, maar dan nog kan het een aantal dagen afwijken omdat het zo klein is om te meten. Bij zo een vroege echo als jij hebt is het al een geruststelling als er uberhaupt een stip te zien is en in de baarmoeder zit ipv ergens anders. Echt stapje voor stapje, dit is een goeie echo voor zover het nu kan en over 2 weken is de hartactie pas belangrijk.

Dit is wel exact de reden waarom zulke vroege echo’s echt niet zomaar gedaan moeten worden, tenzij je bijv een verleden hebt met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen dan snap ik het.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik heb een vroege echo gehad om te kijken of het vruchtje op de juiste plek genesteld is vanwege mijn verleden. 
Ik had bij deze echo niet gerekend op het zien van hartactiviteit want ik wist dat het daarvoor nog te vroeg zou zijn. Alleen ik ben dus erg gaan twijfelen toen de gynaecoloog zei dat ik een week verder was en door de grootte van het vruchtje. 
Ik heb over twee weken mijn eerste echo bij de verloskundige, ben bang dat dit hele lange twee weken gaan worden met de onrust die ik nu voel...

Oke duidelijk, dan is het wat logischer dat je zo’n vroege echo hebt gehad.

Ja de komende 2 weken gaan inderdaad erg lang duren en je zal je zorgen maken, maar dat heeft in principe iedereen die naar de 8 weken echo toe leeft. Ik heb er geen tips voor want ik vind het zelf ook een rot periode ? Wens je in elk geval geluk bij de echo en hoop dat alles goed zit

Terug
Bovenaan