Vroege echo ivm uitsluiten miskraam

Hi allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt bloedverlies. Ik ben over de 4 weken zwanger (nog maar net dus) en verlies sinds zaterdag bloed. Ik red het met 1 Maandverband per dag. S nachts vloei ik niet. Normaliter heb ik heftige menstruaties met veel bloedverlies, zeker de eerste dagen. Dat heb ik nu niet.
Het is helder rood. Soms hele kleine stolseltjes maar ook niet zoals met een menstruatie. Ik heb van het weekend buikpijn gehad en lage rugpijn, maar het is nog niet doorgezet naar echt vloeien (menstruatie achtig).

Ik moet over een kleine 2 weken langskomen voor een echo om te kijken….

Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat is jouw verhaal?

Het kan twee kanten op. Zenuwslopend. Het gekke is dat ik voor het weekend een licht positieve test had en vandaag een knal test. Ik begrijp dat het hcg niet snel weg is uit je lijf maar dat het zoveel duidelijker is ondanks het bloedverlies.. ergens ga je dan toch weer hopen.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs

Hoi,
Ik heb heel vroeg in mijn zwangerschap ook bloedverlies gehad. Een beetje zoals jij beschrijft, minder dan een menstruatie maar wel helderrood en een paar dagen lang. Bij mij is het goedgekomen, ik heb inmiddels een gezonde baby.
Ze hebben ook niet vast kunnen stellen wat het was, waarschijnlijk een bloedvaatje of de baarmoedermond, doorbloeding daar beneden wordt sterker in het begin van de zwangerschap schijnt. Ik ben wel zwanger geworden via ivf en gebruikte hormonen die je down under in moest brengen, dat kan ook meegespeeld hebben. 
Buikpijn had ik trouwens ook, maar krampjes aan het begin van de zwangerschap zijn ook normaal en sowieso slaan stress en zenuwen heel erg op mijn buik. Dus zegt ook niet altijd iets.
Ik weet nog hoe zenuwslopend, verdrietig en stressvol die dagen waren, dus ik wens je sowieso veel sterkte! 

Zou een snellere controle vragen. Die bloeding kan diverse oorzaken hebben. Misschien kan er gewoon iets aangedaan worden.

ik heb een innestellingsbloeding gehad bij mijn jongste. Dat duurde 3 dagen, af en toe wat bruinverlies, ik schat in een inlegkruisje per dag. De testen liepen wel op. Die is goed gegaan. 
Ik heb wel meer verhalen gehoord van bloedingen tijdens de zwangerschap die niet veel betekenden, ook later in de zwangerschap. 
Het kan ook echt gewoon goed gaan. 
Maar de verloskundige zei mij toen dat het ook net zo goed het begin van een miskraam kon zijn. 50/50... Ik begrijp heel goed hoe lastig het is om dan af te moeten wachten. 

Een eerdere echo dan degene die je hebt zou ik niet doen. Want al zien ze een vruchtje, zegt dat nog niks over of het goed gaat. Ze kunnen op deze termijn nog niks meten omdat het piepklein is. Dus uitspraken over of het groot genoeg voor de termijn is kunnen ze onder de 6 weken helemaal niet doen. Je ziet dan ook geen hartje. Sterker nog, soms zien ze niks terwijl er wel wat zit. 

Er is een reden waarom de termijnecho pas tussen 9-12 weken kan. Rond 7/8 weken kun je wel zien of het hartje klopt en of het ergens rond 1/1,5 cm groot is en op de goede plek zit. 

Je kunt denk ik helaas niks anders doen dan afwachten en over 2 weken die echo doen. Sterkte!

Overigens was de innestellingsbloeding bij mij ook vanaf de dag na de heel licht positieve test (dag 12) en ik heb bij alle drie mijn zwangerschappen krampen gehad in de periode vanaf de positieve test tot de knaltest en toen eventjes wat minder, om vervolgens een paar dagen later weer terug te komen tot een week of 7/8. Die krampen, oplopende testen, en de timing van de bloeding herken ik dus heel erg als iets dat wel goed zit. Maargoed, persoonlijke ervaring. 

Terug
Bovenaan