vroege echo vanaf wanneer?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben regelmatig op deze site maar niet op dit forum. Was nl veel op forum als zwanger worden langer duurt. Zijn 2,5 jaar bezig, 2mk en gyn onderzoeken. We hadden net besloten om een 1/2 jaar te stoppen met onderzoeken en daarna evt. met k.i. te beginnen want er was geen oorzaak te vinden en nu ben ik ZWANGER.
Maar nu mijn vraag, de gyn heeft gezegd dat als ik zwanger ben ik vanaf 6 weken een echo mag komen maken of alles goed. Maar weet iemand of je dan ook al duidelijk wat kan zien, volgens mij is dat pas rond de 7 weken? Heeft iemand hier ervaring mee. Liefst wil ik zo snel mogelijk maar aan de andere kant wil ik ook wel weer dat we ons kindje duidelijk zien.

Groetjes

Hoi,

Met 6 weken zie je nog niet veel, een rondje waar een vruchtje inzit. Het hartje klopt geloof ik pas vanaf 6,5-7 weken, maar dat weet ik niet zeker. Als je echt iets wilt zien (armen, benen en menselijke vormen) dan moet je vanaf 9 weken zwangerschap echo's maken. Al blijft het een beetje een vlek.

Maar ja, jouw gynaecoloog zegt niet voor niets dat je moet komen met 6 weken. Het is niet zomaar voor de "leuk" dat hij het aanbiedt. Daarnaast krijg je met 10 - 12 weken nog een termijnecho. Ze kunnen dan pas exact jouw uitgerekende datum bepalen. Waarschijnlijk krijg je dus wel meer echo's en voldoende gelegenheid om je kindje te zien ontwikkelen.

Gefeliciteerd dat het eindelijk gelukt is,

Ingeborg

ik zou de gyn bellen en zeggen dat je zwanger bent. Als hij/zij denkt dat de termijn te pril is, geeft deze ook wel aan wanneer je t beste kan komen. Ik heb met 6 weken een echo gehad en toen zag je alleen een vruchtzakje (=ronde, donkere vlek). Bij 8 weken zag je in deze donkere vlek een 1,2cm wormvormig iets waarin een hartje klopte: ons kleintje. Wel heb ik een onregelmatige cyclus en ben ik later een halve week "teruggezet".
Ik vin dt achteraf heel leuk om meerdere echo's gehad te hebben: zo krijg je toch vanaf 1e moment groei van je kindje mee. En als je toch bij gyn blijft, zal de 6 wkn-echo vooral geruststellend zijn, zoals ingeborg al schrijft en zullen er nog meer volgen!!
Bellen dus zou ik zeggen!
Groetjes, mira

Een felicitatie is dus op z'n plaats. Gefeliciteerd!!!

Je ziet vele weken alleen maar grijze, zwart-wit vlekken en dan ineens ga je dingen onderscheiden, het is zo'n wonder.

Wat ik niet geheel begrijp en ik val je niet aan hoor, maar je hebt medische redenen om bij een GY te lopen gezien je geschiedenis.
Je weet dat je nu zwanger bent, zaak is dat je de GY belt en evt. uitlegt wat je voorgescheidenis was en dat je nu zwanger bent.
Geloof mij maar dat je binnen nu en twee weken, misschien iets langer nu ivm feestdagen, langs moet komen voor je 1e echo.
Het is gewoon belangrijk om te weten met jouw voorgeschiedenis voor hun om te weten dat je a inderdaad zwanger bent en b dat het kindje genesteld heeft, c dat het kindje levensvatbaar is.

DUS GY BELLEN!!!

veel plezier en succes

Terug
Bovenaan