vroege echo???

A

Anoniem

Guest
Hallo (a.s) mama's

Ik heb even een vraag. Zelf twijfel ik namelijk heel erg en weet niet zo goed waar ik nou voor moet kiezen.
Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben!! Hiervoor heb ik 2 mk's gehad en daarvoor ben ik bevallen van een gezonde zoon.
Nu ik weet dat ik weer zwanger ben twijfel ik heel erg of ik wel een vroege echo moet laten maken. Want als bij 8 weken het hartje klopt is dat nog geen garantie dat je nugeen miskraam zal krijgen. Ben erg bang, en wil graag weten of er nog meer mama's zijn die bewust geen vroege echo hebben laten maken.

Bij mijn tweede mk is de groei gestopt met 5w3d maar is het pas afgekomen na 12 weken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt
Groetjes Tamara

Mara,

garanties heb je nooit in het leven.
Als jij je goed voelt bij een vroege echo met 8 weken dan moet je daarvoor gaan. Op dat moment kan je dan gerust ademhalen, maar je bent reeel genoeg om te beseffen dat je op dat moment er nog niet bent.

In ieder geval zou ik als ik jou was niet voor die 8 weken al een echo laten maken.

Geniet van je zwangerschap en denk positief.

Miep

Hoi Tamara,

Ik weet wat je bedoeld. Ik heb in augustus ook een miskraam gehad. Het was mijn eerste zwangerschap, het was met 5 wk gestopt met groeien en tot de 10de week dacht ik nog zwanger te zijn, totdat ik dus die miskraam had gehad. Ik ben er erg van geschrokken. In december kwam ik er achter dat ik weer zwanger ws en ik heb lang getwijfeld of ik geen echo zou laten doen om zeker te weten dat ik niet nog een keer een paar weken met een levenloos vruchtje   loop. Uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan. Ik weet van mijnzelf dat als ik het gedaan had dat ik me dan teveel  met de zwangerschap bezig zou houden. Klinkt raar want je zou zeggen dat je dan  ontzettet blij zou zijn en je juist veel mee bezig zal zij, maar dat heb ik bij de eerst zwangerschap dus gedaan en de klap is toen heeel hard aangekomen. ik heb geprobeerd er niet veel aan te denken. En je moet helemaal niet gaan denken: en als het nou weer misgaat. Ik zou gewoon afwachten en rustig aan doen. met 10 weken zou ik pas een echo laten doen. als je veel last van buikpijn hebt (heb ik met de eerste zwangerschap heel veel gehad, en ik maar denken dat mijn baarmoeder uitrekt) zou ik toch die echo laten doen. Maar als je nergens last van hebt zou ik het niet doen.

sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

GR. Chams

Hoi Tamara,

ik zelf had ook eerder een miskraam gehad,
en nu bij deze zwangerschap last van de buik en steeds
afentoe bloed verlies,vandaar dat ik wel al heel vroeg
een echo heb laten maken,maar ik zou het anders ook niet gedaan
hebben,ook vooral omdat het helemaal niet goed voor de baby is steeds zn echo
want ze werken met geluidstrillingen en dat schijnt niet goed te zijn,vraag dit anders ook maar eens aan de verloskundigen die laat(die van mij dan he)ook geen hartje horen voor de 3 maanden omdat(het is nog niet bewezen maar toch)het schade kan brengen aan de ongeboren baby.
Ik wens je veel succes met het maken van een beslissing

Groetjes Esther

Esther,

hoezo schade door echo.
Dat is nooit bewezen.

Denk niet dat mijn gynaecoloog geen echo's ahd gemaakt iedere twee weken als hij had gedacht dat dat schadelijk  voor mijn kindje zou zijn.

Miep

Terug
Bovenaan