vroege echo??

A

Anoniem

Guest
ik heb gisteren mijn vk gebeld voor een afspraak,
daar mag ik 5 febr komen ben dan ong 9 weken,

maar ze heeft echter ook een afspraak gemaakt voor een echo, en wel op
17 januari as.
ze zei ook meer voor je geruststelling ivm met je eerdere miskraam,

hebben meer van jullie zo vroege echo gehad, ivm eerder miskraam?

of is mijn vk gewoon meegaand?

Liefs Iris

Hoi Iris,

Ik heb ook een vroege echo gehad i.v.m. bloedingen, dat was met 6 weken en 2 dagen.
Het was wel een inwendige echo en het was even zoeken, maar je zag al een klein wit vlekje en in dat vlekje zag je steeds wat flikkeren en dat was al het hartje wat het deed.

Heb nu net weer een echo gehad en je zag nu al heel duidelijk een echt mensje, ik ben nu 10 weken en 2 dagen.

Hoe lang ben je dan zwanger op 17 januari???

Liefs trotsemams

ik zal op 17 januari 6w3d zijn,

en klopte de zwangerschapsduur met je eigen berekening??

Hoi,

Nee ik was 2 dagen korte zwanger, maar volgens de verloskundige kun je vanaf 6 weken een kloppend hartje zien.

Liefs trotsemams

Hoi,

ik heb in verband met een eerdere miskraam deze keer ook een vroege (inwendige) echo gehad. Omdat ik een hele lange en onregelmatige cyclus heb wist ik niet precies hoever ik was. Bleek bij de echo ongeveer 5 weken en 6 dagen te zijn,  maar er was al wel een kloppend hartje te zien.

Groetjes,
Margrethe

Hoi Iris,

Ook bij mijn verloskundige kon ik met ca. 6 1/2 week komen voor een eerste echo, zo kun je toch iets geruster zijn na een miskraam, al blijft de onzekerheid (bij mij althans) een tijd duren.

Bij mijn 1e zw kwamen we er met de eerste echo met 10 1/2 week achter dat het niet goed was, terwijl ik nergens last van had en zelfs al een intakegesprek had gehad met de verloskundige. Bij mijn tweede zwangerschap (in andere praktijk ivm verhuizing) heb ik mijn geschiedenis verteld en mocht ik met 6 1/2 week komen. Hier bleek echter weer dat het zeer waarschijnlijk niet goed zat. Ik moest twee weken wachten en dan weer langskomen en het bleek inderdaad niet goed, we waren hier nu al enigszins op voorbereid. De derde keer mocht ik weer met 6 1/2 week komen en daar kwam al snel het verlossende woord, er klopte een hartje. Gezien mijn voorgeschiedenis mocht ik vervolgens met 8 1/2 en 10 1/2 week weer komen voor een echo en alles ging goed. Omdat ik licht bloedverlies had in week 13 heb ik toen weer een echo gehad en gelukkig alles bleek goed. Inmiddels ben ik bijna 36 weken zwanger en tel ik af tot de bevalling!

Ik heb al die vroege echo's als erg plezierig ervaren, ik leefde van echo naar echo om maar die eerste periode door te komen. Dit leek dan ook erg lang te duren. Eigenlijk heb ik tot het moment dat ik ons kindje voelde bewegen ( met 22 weken) de onzekerheid gehad over of het wel goed ging.

Heel veel succes met de echo en met je zwangerschap, dat jullie volgende week maar goed nieuws mogen krijgen!

Karin

Hoi,

Bij jullie eigen berekening, heb je het dan over zoveel weken na de laatste menstruatie of over het aantal weken na de vermoedelijke bevruchting? Daar zit natuurlijk wel wat tijd tussen....
Ik zit ook na een mk met spanning te wachten tot het moment dat je wat zou kunnen zien, maar twijfel een beetje over die weken.

April

Hoi,

Ik had met 6 weken ook al een echo. Dit omdat ik iedere keer zo'n buikpijn had.
Ben nu 29 wkn + 1 dus tot nu toe gaat alles goed gelukkig. En bij ons zag je het hartje al kloppen met 6 weken. Maar ze zeggen dat het soms ook wat langer kan duren, dat je t pas bij 7 of 8 weken ziet kloppen, dus maak je niet gelijk druk als ze nog niet veel zien.

Bij de zwangerschapsberekening ga je uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Op een echo kunnen ze het termijn goed zien.
Ikzelf was na de pil 2 keer ongesteld geweest voordat ik zwanger raakte. Maar die twee keer was erg onregelmatig, dus ik ging ervan uit dat mn berekening niet zou kloppen. Maar de bevruchting heeft blijkbaar toch volgens t "gemiddelde"plaats gevonden hihi.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan