Hoi Iris,
Ook bij mijn verloskundige kon ik met ca. 6 1/2 week komen voor een eerste echo, zo kun je toch iets geruster zijn na een miskraam, al blijft de onzekerheid (bij mij althans) een tijd duren.
Bij mijn 1e zw kwamen we er met de eerste echo met 10 1/2 week achter dat het niet goed was, terwijl ik nergens last van had en zelfs al een intakegesprek had gehad met de verloskundige. Bij mijn tweede zwangerschap (in andere praktijk ivm verhuizing) heb ik mijn geschiedenis verteld en mocht ik met 6 1/2 week komen. Hier bleek echter weer dat het zeer waarschijnlijk niet goed zat. Ik moest twee weken wachten en dan weer langskomen en het bleek inderdaad niet goed, we waren hier nu al enigszins op voorbereid. De derde keer mocht ik weer met 6 1/2 week komen en daar kwam al snel het verlossende woord, er klopte een hartje. Gezien mijn voorgeschiedenis mocht ik vervolgens met 8 1/2 en 10 1/2 week weer komen voor een echo en alles ging goed. Omdat ik licht bloedverlies had in week 13 heb ik toen weer een echo gehad en gelukkig alles bleek goed. Inmiddels ben ik bijna 36 weken zwanger en tel ik af tot de bevalling!
Ik heb al die vroege echo's als erg plezierig ervaren, ik leefde van echo naar echo om maar die eerste periode door te komen. Dit leek dan ook erg lang te duren. Eigenlijk heb ik tot het moment dat ik ons kindje voelde bewegen ( met 22 weken) de onzekerheid gehad over of het wel goed ging.
Heel veel succes met de echo en met je zwangerschap, dat jullie volgende week maar goed nieuws mogen krijgen!
Karin