Vroege geslachtsbepaling?

Dag Dames,

Waar ik benieuwd naar was, bij mijn echo bij 13,4 weken, wist de VK  ons tot grote verbazing te vragen: Hebben jullie interesse in het geslacht?? En kon daarna haarfijn uitleggen hoe hij zo zeker wist wat het ging worden.

Ze noemen dat een vroege geslachtsbepaling, uiteraard geen 100% zekerheid maar dat geven ze je bij 20 weken ook niet.

Het is ons tweede kindje en dit heb ik bij de eerste niet meegemaakt! Ook vond ik de echo nu veel duidelijker en mooier!

Zijn er dames die ook al zo vroeg weten wat het wordt?

Liefs Lot

Jeetje, dat is zeker vroeg. Hoe zien ze dat dan?
Ik ben wel terughoudend want de eerste was met 16 weken een meisje maar met vier weken later bleek ie toch echt een jochie te zijn. Best verwarrend voor een mammie-in spé... Dus ik geloof het pas als ik het met eigen ogen heb gezien. Neemt niet weg dat wel heel nieuwsgierig ben hoor.

tjonge je moet het maar weten te vinden hier! heb het gevonden met behulp van Stephanie oftewel Toulouse ;)

Over de geslachsbepaling: bij ons bij de eerste wisten we het bij 14 weken, we hebben deze echo niet in NL gedaan. De tweede wisten we  met 20 weken pas, dit was wel in NL. Nu ben ik zwanger van de derde en ik heb gisteren een echo gehad met 15 weken en 5 dagen. Heb was echt nog te vroeg. Maar bij de volgende echo over 2 weken is het wel te zien volgens de gyn. Ook deze echo doen we niet in NL, geen idee of de Nederlandse apparatuur verschillend is dan hier maar iedereen weet het hier wel rond 14 weken.

Hoi Meiden,

Ook hier een vroege geslachtsbepaling. Ik woon in Singapore en hier is het normaal om naar de gynaecoloog te gaan en die heeft bijna altijd z'n eigen echo apparaat.
Afgelopen donderdag was ik voor het eerst bij hem en toen was ik 14,3 weken. Hij vroeg ons ook of we wilden weten wat het zou worden. We waren allebei verbaasd! Nooit gedacht dat ze dat nu al konden zien. Maar hij dus wel. Het was duidelijk te zien dat het een jongetje werd.
Maar in Nederland is het niet normaal volgens mij om rond die tijd een echo te krijgen dus vaak krijg je het pas te horen rond de 20 weken echo.

Groetjes!
Dile

Terug
Bovenaan