Vroege miskraam?

<p>Hoi dames,</p><p> </p><p>morgen is mijn nod, vorige week dinsdag en woensdag licht positief getest met Kruidvat test 2 voor 5- </p><p>Nu begon ik donderdag avond heel licht te bloeden licht roze ( heel weinig) vrijdag ook paar druppels & vanaf zaterdag veel bloedverlies helder rood tot en met vandaag. Verder geen buikpijn of krampen gehad. </p><p>is dit een teken van een vroege miskraam en is mijn menstruatie eerder gekomen of kan ik nog hopen? </p><p>liefs </p>
 
Tsja, kan een vroege miskraam zijn, kan een innestelingsbloeding zijn, moeilijk zo te beoordelen. Ik zou over een paar dagen nog eens een zwangerschapstest doen (van hetzelfde type zodat je zeker dezelfde gevoeligheid hebt). Is die negatief, dan weet je genoeg lijkt me. Is die nog positief, tsja, dan kan het allebei, want ook na een miskraam kan het hcg nog even aanwezig blijven, maar dan is er ook zeker nog wel een kans dat je nog wel gewoon zwanger bent. Dan zou ik denk ik contact opnemen met de huisarts of verloskundige. Uit twee keer met een paar dagen ertussen bloedonderzoek kan bijvoorbeeld gekeken worden of het zwangerschapshormoon stijgt of daalt en dus of je nog zwanger bent of een miskraam hebt gehad. Ook een echo zou nu mogelijk duidelijkheid kunnen geven: als je nog wel zwanger bent zou het baarmoederslijmvlies namelijk nog verdikt moeten zijn, heb je een miskraam gehad dan is het waarschijnlijk vrij dun, net als kort na een menstruatie. Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent!
 
Terug
Bovenaan