vroege nacht

Ik heb een zoon van 14 weken, groeit hard en zit ook op de bovenste groeilijn in zijn boekje.
Hij weegt nu nog net geen 8 kilo.
Als hij zijn fles van 19:00 uur heeft gehad begint zijn nacht.
Als ik em om 23.00 uur wakker maak voor luier en fles, komt ie gewoon om de 4 uur en wil dan drinken ,of kroelen.
Als ik hem laatslapen komt ie om een uur of 3 's nachts.
Dit houd dus in dat ie wel een nacht kan maken maar niet wanneer het voor ons nacht is.
Wie herkent dit?

heel herkenbaar. Onze zoon ging wel een uur later slapen op die leeftijd, maar kwam ook weer rond 3 uur. Wij hebben 'm wel steeds een flesje gegeven als hij wakker werd, maar steeds iets minder. Na een week ofzo sliep hij ineens door! Wel raar hoor! Als hij nu (bijna 10 mnd) wakker wordt is een speentje voldoende  (of héél soms een beetje water)
Succes!  

Hier nog een. Die van ons gaat ook rond 19.00 uur naar bed. We maken hem wakker voor de voeding van 23.00 uur (tegenwoordig iets vroeger...bv 22.00 uur) en dan begon het gespook.

Hij is nu 15 weken en sinds een week of zo geven we hem snachts niks meer. Dit omdat we merkten dat hij niet echt wakker werd van de honger.
Hij kan dus makkelijk een lange nacht maken zonder voeding, maar hij wordt nog steeds elke nacht wakker hoor.
Dan heeft ie gepoept of gedroomt of weet ik veel wat.....

Een hele tijd dacht ik dat hij zijn diepe slaap al vroeg op de ochtend pakte en daardoor snachts niet meer goed sliep. Dat zal er waarschijnlijk wel mee te maken hebben, maar je doet er zo weinig aan he.

Ik moet wel zeggen dat we daardoor wel  lekker de hele avond voor onszelf hebben. Je hoort veel kindjes die al vroeg doorslapen maar die liggen wel vaak de hele avond te spoken.....dat is ook vermoeiend denk ik dan maar.

Sterkte! Het komt vanzelf goed. Er komt als het goed is straks een tijd dat ze van 19.00 tot 7.00 gaan slapen (hoop ik hahah)

Ik herken wel het geworstel van de fles om 22 / 23 uur. Hij was bijna niet wakker te krijgen en we vonden het fijner om hem te laten slapen. Op advies van de arts van consultatie bureau zijn we toen overgestapt naar vier voedingen van 200 ml. Dit ging vier dagen goed maar nu had hij toch wel al vroeg weer erg honger dus of we het vol houden is maar de vraag.

Hij wordt altijd nog wel even wakker om half vijf maar dan geef ik even een speentje en slaapt weer verder tot een uur of half zeven. Hij slaapt wel snachts goed door, hij is overdag nu ook meer wakker. eerst sliep hij wel drie uur achterelkaar overdag maar dat is nu minder. We geven nu ook s avonds het badje daar wordt hij erg rustig en slaperig van.

succes nog verder

anna

quote: anna111 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-11-2006 15:42:42'));

Ik herken wel het geworstel van de fles om 22 / 23 uur. Hij was bijna niet wakker te krijgen en we vonden het fijner om hem te laten slapen. Op advies van de arts van consultatie bureau zijn we toen overgestapt naar vier voedingen van 200 ml. Dit ging vier dagen goed maar nu had hij toch wel al vroeg weer erg honger dus of we het vol houden is maar de vraag.

Hij wordt altijd nog wel even wakker om half vijf maar dan geef ik even een speentje en slaapt weer verder tot een uur of half zeven. Hij slaapt wel snachts goed door, hij is overdag nu ook meer wakker. eerst sliep hij wel drie uur achterelkaar overdag maar dat is nu minder. We geven nu ook s avonds het badje daar wordt hij erg rustig en slaperig van.

succes nog verder

anna

Hoi Anna,

hoe oud was jouw zoon toen ie 200ml ging drinken?
en wat woog ie ongeveer?

groet Regina

Terug
Bovenaan