Vroege nachtkoes

Hoi moeders,

Onze zoon van drie weken en 1 dag gaat erg vroeg in zijn nachtkoes. Hij krijgt omstreeks 8 uur zijn laatste fles. Dan heeft hij nog een huiluurtje, voordat hij in slaap valt. Om 4 uur maak ik hem wakker voor de volgende voeding. Ik weet niet hoelang hij zonder voeding mag, dus hou maar 8 uurtjes aan. Vervolgens komt hij om 7.00 uur, 10.00 uur, 13.15 uur en 17.00 uur en dan weer om 20.00 uur. Hij kan na 20.00 uur geen voeding meer, want dan komt hij over de liter heen, aangezien hij 165 cc flesvoeding per keer krijgt. Wie herkent dit probleem en weet hoe we die laatste fles wat naar achteren krijgen. Misschien wil ik ook wel te snel, want drie weken is natuurlijk nog erg klein en dan al zo'n goede nachtkoes is super.

Groetjes,
Miriam

Hoi!
Persoonlijk vind ik 5 flessen voor een baby van 3 weken wel erg weinig. Je mag hem gerust 6 flessen geven van 165 ml (dan zit je nl.  aan de 1 liter!) Als uitgangspunt moet je 150 ml  melk per kilo lichaamsgewicht per dag nemen.  Die liter is het maximum, maar deze hoeveelheid moet je ook niet strikt per dag zien, maar als een gemiddelde over een week bekeken. Wij hebben onze kinderen tot dat ze ongeveer 20 weken waren nog een fles rond 23:00 gegeven. Rond de 12 weken kwam de 4:00 fles te vervallen en toen gingen we weer aan de slag met andere hoeveelheden en tijden. Maar ook dat is een kwestie van een paar dagen wennen.
Veel succes, Ingrid

Hoi, daar ben ik weer (vanmorgen deed het forum raar en kon ik niets meer plaatsen). Lukt het je om er 3,5 à 4 uur tussen te krijgen, zodat je om ongeveer 19:00 uur de één à laatste fles kunt geven? Dus bijv.: 04:00 - 7:00 - 11.00 - 15:00 - 19:00 - 23:00.
Als dit niet lukt, zou je in overleg met het cb een andere flesvoeding kunnen proberen.
Nou, dit was echt de laatste reactie van mij.
Nogmaals, groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan