vroege positieve test

A

Anoniem

Guest
Ik ben net zwanger van de derde en heb een hele regelmatige menstruatie. wat ik vreemd vind is dat ik al weet dat ik zwanger ben (ook getest) terwijl het nog zo'n 5 dagen voor mijn officiel 1e menstruatie dag is (dus nog niet eens overtijd) Wie weet hoe dit kan of hoe dit te verklaren is
(de 1e dag van de laatste menstruatie weet ik voor 200% zeker dus dat is het niet)

HOI,
Ik heb het ook gehad, bij mij 4 dagen voor ik overtijd was. Ik heb inmiddels een gezonde dochter, van 5 dagen oud, dus het kan!
Patricia

Hoi,

Het heeft te maken met hoe snel je lichaam het HCG-hormoon (in voldoende mate)  aanmaakt. Bij sommige vrouwen is dat heel snel. Bijvoorbeeld omdat het vruchtje snel is ingenesteld. Dit gebeurt meestal tussen de 5 en 12 dagen na de bevruchting. Je snapt dat  bij 5 dagen er sneller en bloedverbinding is dan bij 12  dagen  zodat het  hormoon  sneller in je bloed en daarna in je urine  te vinden is.

Het testen rondom je NOD is ingesteld door de fabrikanten om de 99% betrouwbaarheid van de testen te garanderen. Er is een soort veiligheidsmarge ingebouwd. Dat je nu 5 dagen voor je NOD al positief test betekent niet dat dit de volgende keer ookal het geval hoeft te zijn.

Gefeliciteerd,
Ingeborg

Terug
Bovenaan