Vroege testen

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik heb een vraagje. Vandaag is mijn nod dag. Mijn menstruatie is nog niet begonnen. En met een vroege test van de action early. Deze was negatief. Wilt dat zeggen dat ik niet zwanger ben? Of ben ik nog steeds te vroeg? Want je leest overal dat dames voor hun nod al positief zijn. Mijn nod is vandaag  en is negatief. Dan lees ik dat je langer moet wachten voor het hcg gestegen is. Zijn er mensen die negatief waren met early test op nod en erna toch zwanger bleken te zijn? Dit is de eerste keer dat ik test. Ik wilde niet teleurgesteld zijn daarom dat ik mooi gewacht heb tot op de nod dag. En dacht. Ik ga de early test nemen omdat ze gevoelig zijn. Zou er nog hoop kunnen zijn?</p><p>Dankjewel alvast.</p>
 
De early test heeft alleen iets minder hcg nodig om te detecteren dan een reguliere zwangerschapstest, al is het nogal vaag want per merk verschilt het nogal wat early heet en wat niet. Maar voor alle testen geldt dat de een er sneller positief mee test dan de ander, mede doordat de innesteling niet altijd even snel gaat en de aanmaak van hormoon daarna ook niet, maar ook door factoren als hoezeer de urine verdund is. Zelfs met de eerste ochtendurine is er best een verschil tussen personen (en van dag tot dag bij dezelfde persoon).

Een negatieve test zegt nooit definitief dat je niet zwanger bent of dat er geen hoop meer is, hooguit dat een zwangerschap op dat moment (nog) niet detecteerbaar is. 

Gewoon even afwachten dus, en als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent geworden opnieuw testen. ;)
 
Dag Elsie,
 
Dank je voor je advies. Ik was hard aan het twijfelen omdat ik zelfs met een vroege test op nod negatief getest had. Ik ga dan eventjes afwachten. Ik heb geen kindjes. Dus vandaar dat ik nog een groentje ben op vlak van testen.?
 
Hai,

Ik wilde vragen hoe het verder was gegaan?
Ik heb zelf 5 en 4 dagen voor mijn NODIG negatief getest met een vroege zwangerschap test. Vandaag is mijn NOD maar ik ben nog niet ongesteld.
Groetjes
 
Sorry voor de late reactie. Ik heb uiteindelijk mijn menstruatie later die dag gehad. Nu is mijn nod 8 juni. Maar ik heb 3 dagen voor nod getest. Negatief. Ik vermoed dat het weer niets zal zijn. Het enige wat ik voel is immens pijnlijke borsten. Dat heb ik normaal voor mijn menstruatie niet..  Het is nog eventjes wachten.
 
Terug
Bovenaan