Vroege vogel ....GAAP... : -S

A

Anoniem

Guest
Sorry maar ik wil even klagen. Mijn kleine ventje van nu bijna 9 maanden oud is namelijk echt elke dag zoooo ontzettend vroeg wakker. Hij wordt altijd rond 5 a 6 uur wakker. Hij gaat dan liggen kletsen en als hij zin heeft gaat hij met slaapzak en al staan in zijn bed. We halen hem er echt niet uit om 5 uur, maar proberen het nog met een speentje te rekken. En we worden natuurlijk wakker van dat geklets en geram op de zijkant van zijn bed.

Nou zijn mijn vriend en ik allebei niet echt uitslapers, maar dit vinden we wel heeeeeeel erg vroeg. Zeker omdat het al tijden zo is en we allebei gewoon moeten werken. Aan het einde van de dag zijn we dan ook echt gesloopt (logisch natuurlijk als je dag begint om 5.00 uur).

We hebben alles al geprobeerd. Vroeg naar bed (19.00), later naar bed (20.00 uur) maar niets helpt. Later naar bed is zelfs heel lastig want hij is er rond 18.00 uur wel klaar mee, dan is hij heel lastig en hangerig. Vanochtend heb ik geprobeerd om hem in bed een flesje te geven zodat hij daarna nog even zou doorslapen maar na 5 minuten hoorde we meneer al weer.

Ik snap dat hier geen tips voor zijn, maar ik vroeg me af of er nog meer kindjes zijn die dit hebben en hoe jullie er mee omgaan.
Wij hebben in ieder geval weer dikke wallen hahah.

Thanks alvast
Mama3007

Hoi,

ik ben ook jaloers hoor als ik lees dat kindjes tot een uur of acht slapen. Lukas is dan wel niet om 5 uur wakker maar wel vroeg.

Tips geen idee, ik ben al lang blij als Lukas een keer goed doorslaapt (net drie heerlijke nachten achter de rug maar de week daarvoor was een ramp).

Ik heb wel ergens op het formum gelezen dat ouders naast het bedje van de kleine een matras hadden gelegd. Als de kleine wakker werd en niet meer wilde slapen ging een van de ouders ernaast liggen, maar keek het kind niet aan, zei niets, geen oogcontact, niet reageren. Voor het kindje was het toch vertrouwd dat er iemand lag en ging uiteindelijk slapen. na een maand (helaas niet eerder) sliep het kindje goed door.

annemieke

Haai!
Thomas is een enkele keer al on 05:00 wakker, maar we laten hem dan lekker janken/rommelen/op de muur rammen/praten/spelen   wat ie maar wil..... Ik kom er echt alleen maar uit als het heel erg "nood" is eb dat verschil hoor ik wel.
Maar normaal gesproken is ie tussen 06:00 en 07:00 wakker, we geven hem dan zijn fles. En ik probeer dat zo prikkelarm mogelijk te doen, en dan knuffel ik hem nog een poosje terwijl ik hem tegen me aan houd en dan drapeer ik hem weer in zijn bedje. Vaak gaat hij dan nog wel even staan of huilen en dan leg ik hem weer neer en ga weer mijn bed in. Vaak gaat ie dan wel weer slapen tot een uur of 9. Heerlijk!!! Betekent dat ik ook nog even terug kan kruipen...

-X- marieke

Julian (8 maanden morgen) werd in het begin ook vaak pas om 8 uur wakker. De laatste  maanden echter steeds vroeger, ook wel al voor 6 uur (tja, dat is nog geen 5 uur, maar ik vind dat ook wel erg vroeg!) Maar de laatste dagen / week slaapt hij wel weer wat langer door 'sochtends. Wij hebben het idee dat dat komt doordat hij nu meer tijgert, de omgeving verkent etc, en dus meer energie gebruikt. Ik laat hem nu dus smiddags lekker "los"! Hij is ook kapot savonds!

Maar nog even een vraagje dan.....hoe laat gaan die van jullie dan naar bed?
En hoeveel slapen ze overdag?

Meneertje slaapt s'ochtends een uurtje en tussen de middag nog +/- 1,5 uur. Niet ontzettend veel dus.
Omdat hij einde van de middag geen dutje meer doet is hij rond 18.00 kapot. Dan kan ik zijn fles nog net rekken tot 19.00 en daarna gaat hij naar bed.

En aan de ene kant zijn wij stiekem natuurlijk ook weer blij als hij om 19.00 naar bed gaat want dan zijn wij er zelf ook helemaal klaar mee.

Jasper (over een week 10 maanden) is ook geen slaper. 's Morgens slaapt hij ongeveer 1,5 uur en 's middags verschillend van een half uur tot anderhalf uur. Hij houdt het dan wel redelijk vol tot 8 uur, dan gaat hij naar bed.

Hij is wel vroeg wakker ook en wil 's nachts ook nog wel eens komen. Dan is er eigenlijk weinig aan de hand, ligt meestal verkeerd. Denk wel dat we hem inmiddels teveel verwend hebben door hem over zijn bolletje te aaien totdat hij slaapt dus mijn man en ik hebben besloten om dat vanaf nu niet meer te doen. Alleen goed leggen, dekentje goed doen, slaap lekker en weglopen. Kijken of het werkt (vanmorgen werkte het).

Een paar maanden (ongeveer vanaf januari) kwam hij ineens om half 6, 6 uur. Voor half 7 haalden wij hem er niet uit. Sinds enkele weken kwam hij rond 7 uur (wat een verademing zeg!!), maar het begint er nu op te lijken dat hij heel langzaamaan weer terug gaat naar zijn vroegere tijd..

We wachten wel rustig af. Vind het trouwens wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die dit hebben (als jullie begrijpen wat ik bedoel. Lees regelmatig dat kinderen pas om 8 uur wakker zijn ofzo en dat zou toch erg fijn zijn!!

Groetjes,
Jacqueline mv Jasper (2-7-06)

Lukas gaat om 19.00 uur naar bed. Als hij thuis is wordt hij ergens tussen zes en zeven uur wakker. Dan gaat hij na zijn fles naar bed terug. Slaapt dan nog een half uur (soms een uur). Sochtends gaat hij nog een keer terug. Slaapt dan een half uur tot een uur (heel soms zels wel 1/2 uur) en in de midag slaapt jij dan ook weer een half uur tot een uur.

Op een goede dag slaapt hij dus ongeveer 3 uur op een dag (zelden) op een slechte dag 1,5 uur.

Als hij naar het KDV gaat is het echt erg. Daar haalt hij soms maar een half uur slaap op de hele dag. En ze proberen het echt wel

Tess slaapt rustig tot een uur of acht maar daar heb je weinig aan als haar broertje om half zeven wakker is

Groetjes sandra

Terug
Bovenaan