Vroege vogel

<p>Ons zoontje van net 8 maanden is erg vroeg wakker, vaak tussen 4.30 en 5.30. Nou zou ik half 6 al prima vinden maar alles daarvoor is gewoon zo vroeg.</p><p>iemand toevallig tips van iets wat bij hun gewerkt heeft?</p><p>Ik wil echter verduisterende gordijnen bestellen want er komt toch wat licht door, maar eigenlijk werd hij ook in de tijd dat het ‘s ochtends donker was al wakker. Hij slaapt overdag voldoende, slaapt hij keer minder of meer maakt het ook geen verschil in de ochtend dus ik heb nog geen idee waar het aan ligt. Geprobeerd om hem in slaap te krijgen, vaak lukt dat wel in onze armen maar de laatste tijd niet meer. Vanochtend was het 4.45 en om 6 uur lag hij in zijn bed weer te slapen.</p>

Hoe laat gaat je zoontje maar bed? Soms durft te laat met bed en juist voor dat je kind vroeg wakker wordt. Onze zoon 5mnd gaat tussen 1800-1830 en onze dochter 3,5jaar gaat tussen 1830-1900.
Je kan het altijd eens een wekje proberen en de slaaptijd te vervroegen met een half uurtje.

Ik lees graag mee… onze zoon van bijna 6 maanden gaat elke avond om half 8 naar bed en is om 5 uur - half 6 klaarwakker. Af en toe zo vroeg zou ik prima vinden maar dit begint op te breken. Kanttekening hij wordt niet wakker van de honger want kan dan prima tot half 7 - 7 uur wachten op zijn fles.

Bij ons ging het vanzelf steeds beter. Toen onze zoon (ruim 7 maanden) begon met helemaal doorslapen was het ook zo vroeg, slopend was dat. Nu is het tussen 6 en 7 uur, dat is al heel fijn. Werd iedere week een stukje beter.

Terug
Bovenaan