• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Vroege vogel

Ik zit echt met mijn handen in het haar, onze baby van 11 maanden wordt al maanden rond 5 uur wakker en is met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen.. overdag proberen we twee dutjes aan te houden want 3 lukt eigenlijk nooit. Ze slaapt overdag wisselend, vaak een uur van 9-10 en dan van 13.15-14.30 maar soms slaapt ze korter.. bedtijd is dan 18.30. Altijd is ze al een slechte slaper geweest die erg alert is, als newborn wilde ze ook nooit slapen, wat we ook probeerden. Alleen de draagzak lukte meestal. Rond 5 maanden hebben we met een slaapcoach een traject gedaan om zelf te leren slapen, dit gaf verbetering, maar het vroege waken blijft gebeuren.

We hebben al met meerdere slaapcoaches contact gehad maar de adviezen zijn wisselend van meer slaap overdag tot juist zoveel mogelijk het ritme wat we nu doen aanhouden. We hebben al meerdere dingen geprobeerd, kort ochtenddutje lange middagdut, beide lang (haar hierbij helpen), gewoon haar volgen, het ritme aanhouden. Vaak wordt gecontroleerd uithuilen aangeraden maar wij zien dit niet zitten, wel overwegen wij het nu omdat dit al zo lang gaande is.

Iemand tips? Ik weet echt niet goed meer wat we nog meer kunnen proberen
 
Zijn er echt slaapproblemen? Of gaat het alleen om om 5 uur wakker worden? Gezien je het over uithuilen hebt?

Wanneer de klok verzet wordt, wordt aanbevolen de bedtijd steeds een klein stukje op te schuiven, wellicht werkt dat hier ook?
 
Terug
Bovenaan