vroege vogel

Ons zoontje van 19 maanden is altijd al een vroege vogel geweest (0500 wakker)
we proberen hem nu elke ochtend iig in zijn bed te laten liggen tot 0600, onder luid protest!
helaas wordt ook zijn broer van 3 jaar hier wakker van, gevolg: een overprikkelde peuterpuber gedurende de dag....
wie heeft er nog tips hoe we hem kunnen aanleren iets langer te slapen????
 
Hoi,

Wat moeilijk. Een vriendin van mij had zo 2 kinderen en die heeft van alles geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Je kunt belonen proberen. Eerst eenkwartier langer, dan belonen met een kleinigheidje. (stickers) Na een week weer een kwartier erbij en een andere beloning kiezen (houd hij van duplo-blokken of zo iets? Koop er dan een aantal en geef iedere dag bijvoorbeeld 2 blokkn bij). Zo ga je verder tot je een redelijke tijd hebt.

Het is maar een idee, heb er zelf gelukkig geen last van  en ik wens je veel succes!

PS: Wij willen soms uitslapen en dan kijk mijn dochter van 2.5 jaar televisie op haar kamer. Door de week nederland 3! Niet echt educatief verantwoord, maar wel lekker voor papa en mama soms.
 
Hoi,

Onze dochter werd ook een periode heel vroeg wakker.
We hebben een tijdklok gekocht voor op het nachtlampje en zo ingesteld dat het 's-morgens om 7 uur uit ging.
Ze mocht pas roepen als het lampje uit was.
Onze dochter riep gemiddeld drie keer per nacht: mama, is het al ochtend??

Uiteindelijk is het nu gelukt dat ze meestal pas om 7 uur of later roept.

Succes ermee!

Groetjes.

 
Terug
Bovenaan