vroege vogel

A

Anoniem

Guest
ik lees met verbazing over al die kindjes die tot na 8 uur
slapen. Als we mazel hebben slaapt rosco tot 6.30
maar het is vaker 6 uur. Hij krijgt om 7:30 laatste fles en dan naar bed
gaat dan altijd direct lekker slapen dus dat is heerlijk maar pff ben wel
een beetje jaloers hoor. Hebben meer meiden zulke vroege vogels?
Als hij waker wordt wil hij direct een fles soms slaapt hij daarna
nog een uurtje dan liggen we met gekruiste vingers in bed. (mijn man
en ik zijn allebei geen ochtendmensen,haha, dus onze kleine is
onze wekker)

Wij zijn van die gelukvogels.Hebben 3 dochters die allemaal vanaf hun geboorte doorslapen.De middelste is geboren met het Kiss Syndroom, (verschoven nekwervels door een te snelle geboorte) maar toen we daar dmv een osteopaat na   4 weken achter kwamen sliep ook zij door, vanaf die eerste afspraak....hele nachten.Nu onze 3e, Lenthe, bijna 11 maanden ook niet alleen doorslaapt ´s nachts maar ook een vervent uitslaper in de ochtend is, (slaapt van 19:00 uur tot 09:30 uur ,in het weekend tot 10:00 uur)genieten wij daar in het weekend dubbel op van.De oudsten gaan dan beneden spelen en wij slapen nog effe verder met de jongste telg.
Ik peper je dit niet zomaar in hoor, want ik wil zeggen dat wij terdege bewust zijn van dit geluk!Wat wel een nadeeltje is/was, is dat ik me nog kan herinneren, dat toen onze oudste dochter (sinds gisteren 7 jaar) een half jaar oud was ze midden in de nacht krijsend wakker werd, als een plank in m ´n armen lag, rode kop, bloedheet en dubbel lag van de pijn.Dienstdoende arts gebeld...bleek dat het darmkrampen waren!....Schaam me zelfs een beetje...maar wisten wij veel hoe ze daar op reageren!!!Het zag er zo heftig uit!!!Snel in de badkamer lopen stomen, over rugje wrijven, op papa ´s arm rondjes door de kamer lopen...Kortom, dat was onze 1e en laatste gebroken nacht, maar daarna hadden we helemaal veel respect voor andere ouders waarbij het dus vaker zo gaat ´s nachts...
Succes en hopen op langere nachten.
Groetjes Roos.

Ook wij zijn van die geluksvogels.
Ik zit nu lekker beneden, relaxed wakker worden en vast even lekker de kachel aan en mijn man en Kleine man, liggen nog heerlijk te slapen. Noah red half 10 niet hoor,zoals mijn voorgangster, maar hij slaapt altijd tot half 9, 9 uur. Ik heb dat wel eens eerder in een topic over schema's neergezet en kreeg toen de reactie, dat het beter was om je kind om half 8 wakker te maken. Nou dat dacht ik niet. Ik ben er zelf meestal om half 8 uit en ik laat hem lekker slapen. Hij doet het prima en hij is super tevreden en wij ook. Nu is alleen baby twee onderweg en ik ben benieuwd of dat ook zo'n goede slaper word... Maar geloof me dat ik me besef, dat ik in mijn handjes moet knijpen en daar mazzel mee heb. Juist omdat ook Noah de eerste twee maanden met kiss heeft gezeten..

Groetjes

Balen he als ze zo vroeg wakker zijn ! Brenda word netjes rond 7 uur wakker, doordat wij opstaan. Soms word ze rond half 7 wakker, maar dan hoef ik haar nog niet eruit te halen, dan ligt ze rustig te praten en soms valt ze weer in slaap.
Met mijn planning komt deze tijd goed uit, dus ik vind het best.

Mijn 1e dochter was wel een vroege vogel. Radeloos werd ik er soms van, want madam werd namelijk maanden lang rond 5 uur al wakker !! En die ging meteen huilen als ze wakker werd ! En tja, wat moet je dan, dan ga je er maar uit, en tja, beetje opruimen, afwassen, strijken. En heel heel langzaam werd het steeds wat later.
Soms schijnt het wel eens te helpen als ze uit logeren gaan, dan doorbreek je (soms) wel eens een ritme/patroon en daarna slapen ze anders (dan maar hopen dat ze niet nog vroeger wakker worden)

En als je een flesje met wat melk geeft, helpt dat misschien? Oke, moet je er ook nog wel uit, maar kan je erna misschien nog even liggen. Of als hij/zij (sorry weet even niet meer) slaapt en jij gaat naar bed dat je dan "stiekem" wat speelgoed in bedje legt zodat hij/zij zich kan vermaken als hij/zij wakker word.

Later in bed leggen 's avonds helpt zeker ook niet?! Bij mijn dochters niet, of je ze nou half 7 of half 10 erin legt, worden zelfde tijd wakker :-(

Succes ermee !

Bianca

Nou, je bent toch echt niet de enige hoor.... Wij zijn ook jaloers op de ouders van langslapertjes.

Onze jongste zoon, 10 mnd, wordt elke ochtend tussen 5 en 6.30 wakker. Als het 5 uur is dan slaapt hij bij ons in bed nog ff verder, maar als het 'al'  6 uur  is dus niet meer. 7 uur krijgt hij pas zijn fles.

Zelf ben ik ook geen uitslaper. Onze oudste zoon,  nu 3,5,  sliep  al heel snel van 19 tot 7 en dat doet hij nog steeds.

Dus als hij nou maar tot 7 uur blijft slapen ben ik al blij, maar we nemen het maar zoals het komt...

Succes ermee!

Groetjes...

Hoi,
Hier ook geen uitslaper(s)...... De oudste wordt meestal rond zes uur wakker, soms eerder, soms wat later. De jongste (nu 11 maanden) slaapt meestal wel wat langer, maar wordt soms ook rond zes uur wakker.
Maar mijn man en ik werken allebei en op die dagen zitten de kinderen om zeven uur in de auto op weg naar de opvang.... dus ze moeten vaak ook vroeg uit bed omdat we weg moeten 's ochtends. Dus de momenten dat ze zouden kunnen uitslapen zijn hier nogal schaars....
Ach ja, echt uitslapen deden we toch al niet. De oudste is nu 2,5 en we kunnen hem nu vaak wel laten liggen in het weekend. Dan zeggen we dat het nog heeeel vroeg is en dat begint hij steeds beter te pikken ;) Dus er is nog hoop!

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Ik heb ook echt super mazzel met het slaapritme van de kids.

Melanie nu 4 jaar die gaat s'avonds tussen (schrik niet) 17:30 en max 18:00 naar bed en slaapt dan tot 7:15 dan maak ik haar wakker voor school.
Lars is nu 10 maanden en die slaat echt alles, die geef ik altijd om ongeveer 16:00 een prakje dan krijgt hij nog wat melk te drinken en gaat dan om 17:00 naar bed en slaapt tot 7:30 dan maak ik hem wakker om zijn grote zus naar school te brengen maar, komen we dan terug dan leg ik hem weer op bed zodat hij vervolgens weer tot 10:15/ 10:30 door slaapt.
Ik vind dit ritme heerlijk de avond begint bij ons altijd heel vroeg. Dit is lekker omdat mijn man  vrachtwagen chauffeur is en hier de wekker altijd om 3:00 gaat dus we kunnen optijd naar bed en zo blijft ons humeur ook op pijl  
Ik ben er echt super blij mee.
En vind het echt super knap hoe de moeders het doen waarvan de kinderen moeilijk slapen.
En vooral nog als ze s'nacht wakker worden.

Hoi,

Ook ik heb geluk met het slapen van de kinderen, altijd tot na 7uur, meestal 7.30-8.00.
Maar realiseer me ook wel dat ik geluk heb, ik ben zelf namelijk niet te genieten als ik vroeg op moet, ben zelf een echte slaapkop,  maar als je een vroege vogel hebt kun je daar eigenlijk niks aan doen! Misschien word het in de toekomst wel wat later!
Op tijd naar bed dan maar.hihi

Succes met je levende wekkertje  Gr MJ

Terug
Bovenaan