Vroege vogel

Hai iedereen,

Nou, nu dit weer..
Ons meiske van bijna 7 maanden is al ruim een maand aan het goochelen met haar slaap 's nachts.

Slaapt om 19:15 lekker in, krijgt papfles rond 22:00 (soms komt ze zelf, soms wakker maken). Dan is meiske rond 05:15 wakker...!! Klaar wakker...!!
Uiteindelijk leid dit er toe dat een van ons om 06:00 met haar naar beneden gaan, maar dit is toch te gek! Als ze elke dag thuis zou blijven, dan zing je het uit, leg je haar later weer op bed etc etc, maar ze gaat 3x pw naar KDV, samen met zus. En over 3 weken gaat ze mee om zus naar school te brengen... En nu?????

dus... hellupp!!!!!

groetjes, mama van Sophie
 
hmmmm, nee 5:15 uur is voor mij ook te vroeg hihihi. Heb je al geprobeerd om haar kamertje flink goed te verduisteren. Dus een verduisterend rolgordijn, en daaroverheen nog 'gewone' gordijnen.

Verder zou ik haar niet zelf wakker maken voor de papfles van 22.00 uur. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je leest vaak dat kindjes die wakker gemaakt worden juist weer eerder wakker worden 's-ochtends.....Kijk, als ze zelf wakker wordt gewoon lekker geven natuurlijk, maar als ze doorslaapt gewoon laten liggen.

Wat hier soms ook wel helpt is bij het naar bed brengen even tegen mn dochter vertellen dat ze tot 7 uur moet slapen, en dat ik haar dan dus ook om 7 uur uit bed kom halen. Klinkt heel zweverig, maar ik merk echt verschil met de dagen dat ik dat niet zeg.....

succes....
 
o ja, vergeet ik nog: als hier de wekker van papa gaat om 6.30 uur, wordt ons dametje ook wakker. Of dan begint ze inieder geval met babbelen tegen haar knuffels. Misschien is ze dan al langer wakker. Maar ze weet dondersgoed dat ze er dan pas uit mag, en daarvoor horen we ook eigenlijk nooit wat..... Dus misschien is het wel een optie om met een wekker te werken, je hebt ook versies die op een bepaals ingestelde tijd een lichtje laten aangaan.... Zo'n daglicht wekker.... Dan weet ze waar ze aan toe is....
 
Goeiemorgen Pauline,