Vroege zindelijkheidstraining

Vandaag las ik een krantenberichtje (uit de krant gescheurd door mijn schoonouders) over vroege zindelijkheidstraining. Je schijnt baby's al vroeg zindelijk te kunnen krijgen. Laurie Boucke heeft hierover een boek geschreven "Je baby op het potje: vroeg en vrolijk zindelijk". Ook heeft zij hierover een internetpagina http://www.white-boucke.com/reviews/ipdutch.html   Het ideale tijdstip om hiermee te beginnen zou zo rond de vier maanden liggen. Het spreekt mij ergens wel aan maar lijkt mij gecompliceerd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.  

Ik heb laatst een reportage gezien op tv van iemand hier in Nederland die beweerde haar kind ook al rond het half jaar zindelijk te hebben. Tja, als je dan hoort dat ze ongeveer 30 keer per dag met dat kind op het toilet zat, denk ik bij mezelf, er zijn wel leukere dingen om de dag door te komen dan alleen in het kleinste kamertje van het huis. Bovendien heb ik er nog één rond lopen die ook aandacht vraagt, dus ik ga gewoon voor de normale leeftijd waarop een kind zindelijk gaat worden. Dan maar wat langer in de luiers, maar leuke dingen met mijn kinderen doen staat voorop en niet de hele dag alleen maar met één ding bezig zijn, het zindelijk maken van mijn kind.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Groetjes Fonske.

Lijkt mij bijna onmogelijk.
Babies rond die leeftijd hebben nog geen controle over hun blaas en voelen de plasdrang niet opkomen.

Mijn oudste was net 2 toen ie interesse kreeg voor het potje en 2 en een half jr toen ie helemaal zinderlijk was.

Lijkt me ook erg stressend om het rond die leeftijd aan te leren.

groetjes,
Clautje

Terug
Bovenaan