Vroege zwangerschapskwalen vraag...

Hallo allemaal,

Ik behoor officieel nog tot de 'zwanger worden' groep... maar ik zit toch met wat vragen en die kunnen alleen jullie beantwoorden.
Wij zijn 'bezig'met ons eerste kindje... enorm spannend en het is zo gewenst!!! Ik kan vanaf volgend weekend pas testen... maar nu vraag ik me af.
Vanaf wanneer, welk moment (week) in jullie zwangerschap hadden jullie last van kwaaltjes?? Moe, misselijk, ontlastingspatroon van slag, gevoelige borsten, krampjes in de buik.... enz enz...
Als het bij mij raak is, zou ik nu in week 4 zitten...
En sinds gisteravond ben ik continu zeurend misselijk, Ik geef niet over maar m,n speekslklieren maken overuren, ik ben meer moe als anders en m,n man zegt dat m,n humeur ook anders is (hormonen)?? Meer afscheiding als anders in het begin, is nu ook over...

Het kan zijn dat ik gewoon niet fit ben, wat heel normaal is, maar omdat we er zo mee bezig zijn, zou ik het niet erg vinden om van een zwangerschap deze kwaaltjes te hebben ;)
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen... Alvast enorm bedankt hiervoor!!

Liefs, Dreaming*
 
ik heb de maand dat ik niet zwanger was meer kwalen gehad die erop zouden wijzen dan de maand dat het daadwerkelijk wel gelukt is.
Met andere woorden, je lichaam is een kei in het voor de gek houden van je.
Ik weet ook niet of je hiervoor de pil slikte, want dan kan je ook last hebben van het ontwennen van de hormonen.

Ik snap je gevoel helemaal hoor, wil je ook niet de put in praten.......Maar je kunt niet meer doen dan afwachten en vooral bezig blijven.

Sterkte en desalniettemin hoop ik voor je dat het raak is,.
 
Wij hebben nu na 7 weken pas echt kwaaltjes zoals misselijk, overgegevn en pijnlijke borsten.
eerder ook klachten gehad maar was waarschijnlijk je lichaam die je voor de gek houd. want we testen negatief
 
ik denk niet dat je die kwaaltjes al meemaakt als je vier weken zwanger bent. Als je inderdaad zwanger bent zal je lichaam al het HCG hormoon moeten aanmaken, maar die is op vier weken nog niet zo veel aanwezig, dat je er misselijk van zal zijn of kan worden naar mijn mening. Wat de hormonen betreft geldt hetzelfde, je lichaam moet voldoende HCG hormonen geproduceerd hebben waardoor je stemmingswisselingen krijgt en die krijg je pas echt als je normale hormonen volledig vervangen worden door het HCG hormoon laten we zeggen dan vanaf 7 weken. Mijn zwangerschap verloopt heel moeilijk en vermoeiend wat overgeven misselijkheid en oververmoeidheid betreft. Bij mij is het begonnen op 8 weken tot heden (dus 16 weken) is het nog steeds aanwezig. Tot die tijd heb ik eigenlijk enigszins niks opmerkelijk gevoeld of meegemaakt. De kans zit er natuurlijk in dat je zwanger bent maar ik wil het vermijden dat jullie zich al te snel gaan verheugen op dat je zwanger bent omwille van de kwaaltjes die je opsomt, want gevoelige opgezette borsten misselijk en moe zijn, die kwaaltjes waren er bij mij ook toen als ik niet zwanger was en mijn regels kreeg :D Dus zo heb ik vier maanden lang altijd gedacht dat ik zwanger was tot ik het test ging doen :D Ik zou zeggen blijf positief denken en hopen dat als jullie de test gaan uitvoeren dat het uitslag positief is voor jullie beiden :) Als je niet kan wachten, ik was nog niet overtijd en ik had nog 4 dagen om mijn regels te krijgen, heb ik een test gedaan en het uitslag was positief:D dus heb ik een week minder moeten wachten om te testen, maar ik weet wel niet of dit bij iedereen kan want mijn huisarts en verloskundige vond het wel heel vreemd dat die test al positief uitkwam :D
 
Hoi, kan er helaas ook niks anders aan toevoegen. Het is elke maand afwachten en doordat je er toch mee bezig bent, gaat je lichaam hierop reageren.
Ik had ook elke maand zwangerschaps klachten, maar niet zwanger en toen ik niks voelde was ik zwanger. Dus ja, dat lichaam he.

Sterkte met wachten

x Yvonne
 
Bedankt voor jullie reacties!
Heel realistisch!!!!
Wij wachten dan ook 'geduldig' verder...
M,n vriendin had met 4 weken al een abbo op de wc, en een andere vriendin merkte het vrijwel direct aan haar ontlastingspatroon... dusja dat was erg vroeg en was daar zelf erg verbaasd over...
Dus voor mij was het nu 1+1=2 en dacht ik open een topic... wie weet hebben meer vrouwen dit.
En ik heb idd de pil geslikt maar ben daar sins mei al mee gestopt en nu na mijn laatste mensis, 15 juli, er serieus mee aan de gang gegaan, dusja, zou ook wel heel bijzonder zijn als het de 1e keer gelijk 'raak' zou zijn...
Ach, we dromen nog even verder, en joh, voor we er erg in hebben weten we waar we aan toe zijn, nog een weekje wachten...
Misselijkheid is in de loop van de ochtend tot nu gelukkig zo goed als verdwenen.

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Liefs Dreaming*
 
Hoi hoi!!

ik kwam er pas achter toen ik ruim 7 weken zwanger was, we waren er ook wel voor bezig, maar niet heel erg doelbewust. na 1,6 maand dacht ik, nou laat ik eens een test halen want er klopt iets niet, en ja hoor!! en achteraf vallen alle puzzel stukjes in elkaar, ik was al weken vreselijk moe en niet vooruit te branden, dan had ik een halve dag gewerkt en dan kwam ik thuis en normaal gesproken ging ik lekker me was en me strijk doen maar nu helemaal niet ik ging slapen slapen slapen. s morgens bij het tanden poetsen ging ik steeds bijna over me nek!! ik had hele erge honger ik moest s nacht eruit om te eten en nog had ik niks door hhahahha tussen mijn partner en mij ging het helemaal niet lekker, ik kon niks hebben en we hadden vaak conflicten, bleek ik dus ZWANGER hahaha. toen begreep ik ineens alles, ik ben nu inmiddels ruim 17 weken en heb nergens geen last meer van, alleen dat ik een beetje fel reageer overal op.
wat ik jou als tip wil geven is, focus je er niet te veel op, dan juist lukt het meestal niet, en als je het gewoon lekker laat gaan dan ben ineens 1,6 maand zwanger hhaha

succes he!!!

xx
 
Bedankt Adrienne!
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je je nu ook zo goed voelt!

Ik ben er nu vrij rustig onder moet ik zeggen en laat alles gewoon lekker gebeuren.
Gister ochtend ging de misselelijkheid over, maar gisteravond kwam het weer, en had ook honger, terwijl ik expres nog een bakje yoghurt had gegeten voor het naar bed gaan..!
Dus toch weer naar beneden om wat te eten, nu niet misselijk en voel me eigelijk heel normaal :)
We zullen het volgendeweek wel zien, tussen de 15e en 17e moet in ongi worden dus erg spannend!
Als je nu achteraf kijkt, in vanaf welke week ongeveer had jij deze 'klachten'??

Liefs Dreaming*
 
Terug
Bovenaan