Vroeger testen

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

Ik heb mijn nod dag zondag of maandag a.s. Nu ga ik zondag aanstaande op vakantie en wil ik graag weten of ik wel of niet zwanger ben. Ik heb de laatste keer zo in de zenuwen gezeten dat ik daar geen zin meer in heb. Mijn vriend zei we doen gewoon een test en dan weten we, wel zwanger of niet en hoef je niet zo in de zenuwen te zitten.
Nu heb ik een test van Clearblue thuis liggen daar staat wel op dat je die 4 dagen eerder kan doen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Groetjes Silli

Heb daar zelf geen ervaring mee, maar als ik kijk naar mn vriendin was die test wel betrouwbaar.

Hier heb ik een linkje voor je opgezocht waar wat meer info erover is,

http://www.zwangerworden.nu/zwangerschapstest

Succes ermee en hopen dat je zwanger mag zijn!

groetjes marina

Hey,

Ik weet inmiddels ook niet meer welke test echt betrouwbaar meer is om te vroeg te testen. Ik heb een aantal verschillende testen gedaan terwijl ik pas do of vr mijn NOD moet krijgen en ze waren allemaal heel vaag positief, dus nog niet veel wijzer.

Clear Blue staat wel goed bekend en die gaf bij mij ook licht positief.

Wens je veel succes en zal voor je duimen dat je zwanger op vakantie zal gaan.

Liefs RH

Waarom neem je niet gewoon een test mee op vakantie?
Dan wacht je eerst je NOD af en asl je niet ongesteld wordt dan test je een dag later.

hoi Marina, dank voor je reactie, ik zal eenseven op jou link kijken voor wat tips enzo. Ik denk dat ik anders gewoon vrijdag of zaterdag een test doe, dan weet ik het maar vast.

@ RH > Ik ga ook die van clearBlue proberen. We zien wel wat hij aangeeft. Maar jij hebt dus ook nu een paar dagen eerder een test gedaan? Je hebt dus do of vr je nod-dag. Spannend, ik hoop voor je dat het gelukt is.

@ Deedee > tja, dat kan natuurlijk ook. Maar omdat ik elke keer zo aneuwachtig ben of ik het nu wle of niet wordt hadden we maar bedacht de test gewoon iets eerder te doen. Als ik dan niet zwanger ben dan is het zo een domper op mijn 1e vakantiedag.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Silli

ha silli

spannend ben pas net actief op dit forum en vraag me af wat jullie met een NOD bedoelen
succes en fijne vakantie alvast

gr mama lou

Ik heb ooit met een gewone Clear Blue (dus testen vanaf de dag van je menstruatie) 4 dagen voor mijn NOD (= Niet Ongesteldword Dag, mama Lou)positief getest. Het ligt er helemaal aan hoeveel HCG je aanmaakt. Normaal gesproken verdubbeld de hoeveelheid elke 2-3 dagen. Gemiddeld genomen moet je rond je NOD positief kunnen testen. Het is echt niet zo dat het 's avonds om één voor twaalf nog niet zo is en één over 12 wel. De test slaat alleen erg licht uit als je vroeg test en zwanger mocht zijn. Soms moet je even wachten totdat het venster echt opgedroogd is om het goed te zien. Eén of twee dagen eerder testen moet in het algemeen dus geen probleem zijn. Al blijven er natuurlijk vrouwen die pas ruim na hun NOD positief testen. Je zal er maar één van zijn.

En RH, een aantal licht positieve testen betekent echt dat je zwanger bent. Vals negatief (dus wel zwanger geen streep) komt regelmatig voor, vals positief (wel een streep, niet zwanger) kan niet, alleen met bepaalde vruchtbaarheidsverhogende medicatie. Al betekent het natuurlijk niet dat het alsnog fout kan gaan (laten we hopen van niet) maar je bent echt zwanger!

Terug
Bovenaan