Vroeger... (vertel eens)

A

Anoniem

Guest

Hoi
mama's,

Vroeger als klein kind had ik al een levendige fantasie en droomde net als zovele kinderen over het meest onmogelijke speelgoed of hebbedingetjes. Zo wilde ik graag een hoogslaper met glijbaan en tenten er aan vast, een grote boom in de tuin met een schommel aan een dikke tak met boomhut of zo'n héle grote monchichi aap.. Kon er uren over dromen..

Allemaal dingen die erg duur en soms geeneens te realiseren waren. Ik kan  het me nog goed herinneren hoe  vaak ik mijn ouders en sinterklaas heb gevraagd  om die dingetjes maar jullie raden het al,.. nooit gehad. Is ook een beetje  lastig meenemen voor  de sint op zijn paard, een boom mét boomhut haha..

Er zijn dingen die ik nu nog steeds, ondanks mijn leeftijd, hélemaal geweldig vind. Ik moét altijd even naar de speelgoed afdeling in een winkel en ook van die houten klimforten voor in de tuin kriebelt mijn buik nog steeds haha..

Ik ben wat dat betreft echt nog een kind en kan me het gevoel van vroeger nog zo goed  voor de geest halen. Daarom probeer ik de dingen die mogelijk zijn ook te realiseren voor mijn kleine boef. Een kind beleefd bepaalde dingen zoveel anders, zo veel  intenser! Daarom heeft deze mama zelf een zandbak gegraven, een wipkip gekocht, een schommel bevestigd  en in het overdekte gedeelte van de tuin komt ooit nog een mooi houten klimfort. Allemaal spulletjes die ik voor weinig centen op de kop heb weten te tikken of zelf maak. Het hoeft allemaal niet in een keer, heb immers tijd genoeg. Maar hoop op deze manier een beetje in de fantasie van mijn kind mee te kunnen gaan..

Hebben jullie dat ook?
Herkennen jullie dat gevoel van vroeger?

Esmé mv Kay

Ik dacht altijd dat ik het meest beroemde parfummetje kon maken. Ik pakte een emmer water, deed er geplukte bloemblaadjes in (met m'n dunne polsjes door het hek of schutting van de buurtbewoners) en dan stampen, zeven en in een fles doen (meestal een lege cola-fles ofzo). En ik was keer op keer teleurgesteld dat het niet gelukt was.
En nog steeds krijg ik de meest crea-bea achtige ideetjes, en ik kom ook wel een heel eind, maar toch meestal net niet dat wat ik had willen maken. Maar anderen zijn dan alweer onder de indruk hoor, dus het is niet helemaal rotzooi.
Liefs Nelleke

Haha,.. dat deed ik ook! Met rozenblaadjes etc.. en maar met zo'n stokje er in stampen hihi.. Rook wel altijd heerlijk!

Jaaaa water en blaadjes! Dat deed ik ook.

Ik fantaseerde altijd over een boerderij, een knappe man en een eige paard.
Die knappe man is er en de rest niet hihihi
Ik ben overigens wel tevreden hoor. Een eigen paard is overigens zoveel werk en tijd, die ik nu gewoon niet heb.

Pauline

Ja maar bedoel eigenlijk of je nu nog af en toe het kind in je hebt/voelt omdat je natuurlijk nog niet zo lang geleden zelf kind was. Nu je zelf een kindje hebt het weer voor en na komt opborrelen en het je weer aan vroeger laat denken..

Hoi Esmé,

Leuk onderwerp, en ik herken me er zo in. Ik heb een paar weken geleden een speeltoren gekocht bij de karwei, zo één wilde ik vroeger ook, een eigen schommel en glijbaan. Helaas is hij er nog niet, want ik wil de kleine meid zo graag laten zien hoe fijn het is om te schommelen en glijen.

Die bloemenparfum is hier ook bekend, ik verheug me er nu al op om samen met Tess onze eigen parfum te maken.

Lekker met verf spelen, zo dat alles onder zit, deden we thuis nooit, maar leek me zo heerlijk. Dus op het moment dat Tess niet meer alles in haar giegeltje stopt komt de verf op tafel en mag ze zeich helemaal uitleven.

Oh enne, verkleedpartijtjes houden, Tess krijgt straks lekker allemaal verschildende dingetjes. En toneelstukjes op voeren... heerlijk.

Zoveel dingen die leuk zijn, lekker saampjes doen, zit met smart op mijn speelmaatje te wachten

Groetjes Nanda, mv Tess

PS. waar heb je die super wipkip vandaan? Hij is geweldig!!!!

Nou Esmé je bent lekker op dreef met je topics, leuk hoor!
Ik herken dit helemaal, gaaf hé die monchici (?) aapjes ik ben er al een tijdje naar op zoek maar nog geen succes, een kindje bij Roos op de pz had er een hele gave tas van, zooo stoer.
Maar goed eigenlijk wilde ik even zeggen dat ik voor mijn meiden dingen wil realiseren die ik niet mocht en/of heb gedaan.
Ben wel benieuwd of dat ik de toekomst nog steeds zo zal zijn.
Ik was bijv. enorm fan van Bros maar mocht van mijn ouders niet naar een concert, ik was een jaar of 14 denk ik, nou als mijn meiden later zoiets willen vind ik het prima en als het een beetje om aan te horen is ga ik ook mee.
Ik heb nu wel de neiging om alles te kopen wat ze leuk vinden ( tot een bepaalde hoogte dan) maar Roos heeft nu de leeftijd dat echt alles leuk is dus dat is ook aan het veranderen.
Ik ben benieuwd hoe we over 20 jaar hierop terug kijken.

groetjes Danielle.

was ik dan zo'n vreemd kind?
Ik had helemaal geen dingen die onmogelijk waren, geen fantasieeen, helemaal niks!
Gewoon een pop vond ik leuk, een korfbalpaal in de tuin (hadden we) en een fiets vond ik geweldig. Niks aparts dus.........sorry

Terug
Bovenaan