Vroeger was alles anders..

vorige week was ik uit eten met mijn familie en toen was ik vergeten door te geven dat ik mijn vlees graag extra doorbakken wil. dit wou ik later alsnog aan de kok doorgeven, maar mijn schoonmoeder en oma vonden dat het voor deze keer niet uit maakte en dat het eten dan ook minder lekker is. Vroeger werd daar ook niet aan gedacht, en al hun kinderen leven ook nog steeds. Ik heb het toch tegen de kok gezegd, maar ik kon aan mijn familie zien dat ze vonden dat ik me aanstel. Nu is weer hetzelfde geval dat we een matrasje hebben gekregen waar al 2 kinderen op hebben gelegen en niet de beste kwaliteit is. Matrasje is 6 jaar oud. Ik wil graag een nieuw matrasje maar nu weer krijg ik de opmerking dat vroeger de kinderen ook niet op luxe matrassen sliepen en ook nog steeds leven.. Ze vinden weer dat ik overdrijf
, al spreken ze dat niet zo uit... Van binnen kan ik me er erg boos om maken door die uitspraken van vroeger... Komt dit door de hormonen? Hebben ze misschien toch gelijk of moet ik er wat van zeggen dat ik hun opmerkingen niet waardeer? Mijn zwager vindt zelfs dat ik af en toe wel een wijntje mag... Nou dat gaat me al helemaal te ver... Iemand ervaring met deze opmerkingen? Hoe gaan jullie daar mee om?
 
Ik kan me ook vreselijk irriteren aan dat soort opmerkingen! Vroeger was het misschien anders maar niet per se beter... vroeger waren er ook veel meer miskramen en vroeg- en doodgeboortes! Dat is ook niet voor niks. Lekker je eigen gevoel volgen en niks tegen je zin in doen. Jij weet het beste wat goed is voor jou en je kindje. En dan erbij, als je iets eet waarvan je weet dat je het beter niet kunt eten, kun je er toch ook niet van genieten!
 
Ik ben niet zo'n voorstander om je hormonen overal de schuld van te geven. Jij vind de opmerkingen vervelend en daar gaat t om. Volg je eigen gevoel, jij draagt dit kind zij niet. Mensen hebben overal wat van te vinden ben ik wel achter maar eh ene oor in andere oor uit.. het gaat om jou en jouw/jullie kind.. Mensen die al zwanger zijn geweest hebben hun tijd gehad ; ) zij deden het toen op hun manier en jij doet het nu op de jouwe, klaar. Maar snap dat je er onzeker van wordt, probeer er lekker boven te staan en maak gerust jouw mening duidelijk, want zij schromen ook niet om die van hun te geven.
 
Inderdaad, al die afschuwelijke "goed" bedoelde adviezen. Misschien kun je t mattrasje voor campingbedje gebruiken? Wij hadden onze kids zo "snel" achter elkaar dat de oudste op een gegeven moment op het tweede hands matrasje ging, in een ander tweede hands ledikant. (Zit 1,5jaar tussen). Dan zijn dat soort spulletjes wel welkom.
Volg vooral je eigen gevoel!
 
Volg je eigen gevoel. Je moet doen wat voor jou prettig is want jij moet met die keuzes leven. Zou dat ook uitspreken.
Ik ben wel van mening dat je ook vooral je gezond verstand moet gebruiken. Dus zelf je weg vinden is alles wat niet mag of slecht is. Want ik ben het wel eens met dat dat vroeger ook niet zo was. Je bent zwanger, niet breekbaar.

Geniet van je zwangerschap!
 
Mijn moeder zegt ook vaak dat ik me aanstel als ik zeg dat ik iets niet mag eten. De kans dat dat net gesmet is is zoooo klein en vroeger mochten we t ook eten... jaa, maaar, de kans is er wel en zo veel moeite is t niet om wat dingen even te laten. Dus lekker t zekere voor t onzekere, je zal maar net wel de pech hebben. gewoon wat van de opmerkingen zeggen, nu hebben ze weer meer kennis en minder sterftegevallen. En t blijft een jans.
 
Ja, ik herken het!!en ik heb slecht nieuws voor je, als de baby er is zal je er nog steeds last van blijven houden. Ik ga door advies van anderen ook aan mezelf twijfelen en me irriteren, maar ik merk als ik het doe zoals hun het zeggen of als ik het probeer volgens het boekje te doen, het dan bij mijn zoontje helemaal niet werkt bv. Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt, nu in je zwangerschap en ook straks als de baby er is!
 
Terug
Bovenaan