vroeggeboorte

hallo

ik heb een soort van angst dat ik een vroeggeboorte zou krijgen. hier is geen enkele reden toe, want alles is in orde. heb alleen last van bandenpijn.
ik heb vaak angst dat hij/zij te vroeg zou komen en dat ik dat weeenremmers krijg met vele bijwerkingen enzo. zijn er moeders die weeenremmers hebben gehad? en wat zijn jullie ervaringen?
ik weet niet hoe ik aan de angst kom, maar ben ik de enige?
alvast bedankt voor eventuele reacties

groetjes maike
ik ben 28 weken zwanger van mijn eerste.
 
Hoi Maike,

Ik weet ook niet hoe je aan het gevoel komt maar je bent niet de enige hoor!!!
Ik heb er ook wel last van. Je hoort wel eens dat het kind met 32 wkn komt... ik denk er weleens aan hoe het moet als het tevroeg komt en ik nog niet met verlof ben enzo.
Echt rare dingen maar zou het niet door de hormonen komen??

Liefs Sas, 22 weken.
 
Ik heb precies hetzelfde. Op dit moment zitten we nog midden in de verbouwing van ons huis dus de angst is nu nog groter. Ik heb mijn ziekenhuistas al klaar staan. Dan ben ik in ieder geval voorbereid
 
Hoi Maike,
Die angst die je beschrijft ken ik (nog) niet, het verschijnsel vroeggeboorte wel! In maart werd mijn zoontje geboren na een zwangerschap van 34 weken en 3 dagen. Ik wist op dat moment niet wat me overkwam: ik werd `s nachts wakker mete vreselijke buikpijn, maar stond er geen moment bij stil dat dit weeen zouden kunnen zijn. Om 7u dan toch maar naar de spoedgevallendienst gereden, waar ik onmiddellijk weeenremmers kreeg. Ik heb hiervan geen bijwerkingen ondervonden. Het enige vervelende van de hele zaak was dat ze niet echt hielpen en mijn weeen dus bleven komen. Om 12u hebben ze het infuus met weeenremmers dan dichtgedraaid en om 16.25u is mijn zoontje geboren. Hij woog 2,160kg. En ja, een vroeggeboorte is emotioneel niet te onderschatten: ik was net gewend aan de gedachte dat ik zwanger was en toen moest ik ineens al bevallen! Mijn zoontje heeft dan 3 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan 4 dagen in de couveuse, en ik kan je zeggen: het is een vermoeiende zaak! Nu is hij een flinke baby geworden die alles doet wat een kind van zijn leeftijd zou moeten, dus een ramp is het niet. Maar leuk is natuurlijk ook anders... Probeer je toch wat te ontspannen en niet te veel te piekeren, stress kan namelijk een vroeggeboorte veroorzaken las ik ergens. Veel succes nog met je zwangerschap!
 
Hoi Maike,

Het enige wat je een beetje gerust kan stellen is alvast je koffer klaarzetten, en laat je niet gekmaken door wat andere zeggen daarvan. Lees mijn verhaal een paar boven die van jou maar. bijna het zelfde als Marian, alleen de beebie zit nog in mijn buik. Bij twijfel altijd de vk bellen, daar zijn ze voor!


Groetjes, Onbekend.
 
Hoi Maike,

Vaneaf 28 weken is je bebie LEVENSVATBAAR, moet 'ie wel in het ziekenhuis blijven tot z'n longetjes op eigen kracht werken.
Hoe langer 'ie blijft zitten hoe beter, natuurlijk, maar misschien dat dit je wel gerust stelt. Mij wel in ieder geval. Ik zag 28 weken echt als een mijlpaal.
Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen. ook zo'n mijlpaal....
 
Hallo
Ik zou kijken in hoeverre deze angst je zwangerschap overschaduwd. Als je hier voor je gevoel te veel mee bezig bent zou ik dit met de verloskundige bespreken. Je heb tijdens je zwangerschap en ouderschap altijd angsten. Dit hoort bij het moederschap en is normaal dit hoort erbij. Op het moment dat het gaat overheersen is het niet goed en moet je er wat mee doen. Het lijkt me erg vervelend om er zo mee bezig te zijn maar je kind is levensvatbaar en de wetenschap kan heel veel. Ik wens je veel sterkte.
 
hoi,
ook ik ben 4 jaar geleden 7 weken te vroeg bevallen met een keizersnede.
omdat ik een infectie had aan mijn eierstok.
mijn zoontje werd toen met spoed gehaald.
hij woog toen 2240 gram en was 44 cm lang.
hij deed het heeel goed...want hij was best goed op gewicht voor zijn vroeggeboorte.
hij deed het allemaal zelf gelukkig.
als je hem nu ziet hij word bijna 4 jaar is hij een hele flinke vent waaraan niks mankeerd.
nu ben ik weer zwanger van een zoontje ,ben nu bijna 27 weken.
en de angst blijft toch dat hij weer te vroeg komt,ondanks er geen rede nu voor is.
maar ik zou zeggen maak je niet te druk in het ziekenhuis kunnen ze gelukkig veel.

groetjes en sterkte de komende tijd.

lillian.
 
Terug
Bovenaan