Vroeggeboorte...


Hoi meiden,

zijn er misschien ervaren dames die mij antwoord kunnen geven op vroeggeboortes? Want heb zelf dus al vanaf week 15 veel last van harde buiken. En nu las ik dat diegene vaker een vroeggeboorte krijgen. Is dit zo? Opzich een beetje eerder dan 40 wkn zou ook niet zo ´n ramp zijn hihi.

Nou, doegie!

x Cody x
 
Hi hi,

Dat zou ik ook wel graag willen weten, ik heb ook al vanaf dat ik een week of 17 ben harde buiken.
Ik ben nu 31,3 weken en blijf ze ook met regelmaat houden alleen beginnen ze nu ook wel wat pijn te doen.....

Liefs, Jennifer
 
Hallo,
Ik had vanaf 22 weken last van harde buiken, moest toen even rustig aan doen. Nou dat heeft dus heel goed geholpen.... Onze zoon is na 42 weken en 5 dagen gehaald. Ik weet niet hoe het precies  zit en het zal, denk ik, per persoon wel verschillen.  
Groetjes,
Winnie  
 
Hoi meiden,



Harde buiken hoort, dit schijnen oefenweeen te zijn. Zodra je harde
buiken pijnlijk worden dan gaan ze teveel op weeen lijken en als je dan
zeer regelmatig pijnlijke harde buiken hebt dan kan dit overslaan naar
echte weeen en dan kan je een vroegeboorte krijgen. Ben nu in de zw
omdat ik dus regelamtig dubbelstond van de pijnlijke harde buiken en nu
ik het rustiger aandoe is het een stuk minder. De gyn heeft me echt
gewaarschuwd dat het echte weeen kunnen worden. DUs vertrwouw je het
niet neem contact op met de vk of de gyn en gewone harde buiken is niet
erg.



groetjes carreen

(25 wkn 2 dg)

 
Ik heb ook al wel gehoord dat als je veel harde buiken hebt, je beter een beetje rustig aan doet, omdat dan de kans op een vroeggeboorte groter is. Omgekeerd is het niet zo dat als je zelden harde buiken hebt, dat de baby dan netjes blijft zitten! Mijn zoontje werd na een perfecte zwangerschap (zónder harde buiken) van 34+3 weken geboren, en dus... te vroeg ja!
 
hoi



ik ervaar een harde buik als een verkramping, en een harde buik met
pijn is net alsof je eenpot laxeerpillen hebt in genomen en precies
alles gaat werken, want danlig je dubbbel van de pijn. Maar ik kan je
verzekeren dat je vanzelf merkt wanneer je een harde buik hebt. Ik heb
bij mijn 1e zwangerschap bijna helemaal niets gehad pas met 34 weken en
dat kwam door hellp-syndroom en mijn zoontje is met 35 5+ geboren dus
ook te vroeg, dus zegt niets. Maar harde buiken met pijn zijn wel
voorlopers van....



groetjes carreen

(moeder van sebastiaan 14.12.2003, 25 wkn 3 dg van de 2e)



 
Hai allemaal,

Ik wou ook nog even kwijt dat mijn harde buiken dus ook soms flink pijn doen (wat ik al vertelde)
En dat ik er gisteren heel veel had heel de dag door, en ook flink pijn deden, dus heb ik vanochtend naar de gyn. gebeld en hebben ze voor de zekerheid toch mijn bloeddruk, urine, ijzergehalte en hartslag nagekeken. Een hartfilmpje van me baby gemaakt en gekeken of ik wat ontsluiting had.... Nou gelukkig was alles goed (er was een beetje eiwit in mijn urine gevonden en mijn hartslag was wat hoog) maar niks om me zorgen om te maken....
Dus wat ik wil zeggen is dat ik wel denk dat als je veel pijnlijke harde buiken heb ze inderdaad over kunnen gaan in weeen, en je het wel even na moet laten kijken  of alles goed gaat met jouw en je baby.....

Liefs, Jennifer
 
Terug
Bovenaan