vroeggeboorte

A

Anoniem

Guest
Ik ben dus in verwachting van de 3e en de andere twee zijn met 8 mnd geboren Ben erg benieuwd of de derde ook 4 weken eerder komt, heeft er iemand ervaring?  

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zou er wel rekening mee houden als ik jou was! Het is immers al 2 keer eerder gebeurd.
Onze zoon is in 2003 16 dagen te vroeg geboren. Toen ik zwanger was van onze dochter heb ik ook meteen gevraagd aan de vk hoe groot de kans was dat zij ook te vroeg zou zijn. Volgens de vk (en later de gyn) was die kans klein. Maar toch is ze afgelopen Mei 4 weken te vroeg geboren. Wel heb ik vanaf 30 weken regelmatig weeënaktiviteit gehad. Met 35 1/2 week ging mijn bloeddruk omhoog. Ik meldde de gyn (lag toen met vroegtijdige weeën in ziekenhuis) dat dit bij onze zoon een dag of 5 voor zijn geboorte ook gebeurd was. Was het een teken van naderende bevalling? Hij dacht van niet. Nou, 5 dagen na die opmerking was dochterlief er! Volgens de VK en de gyn zeiden al die vroege weeën niks. Ik kon net zo goed nog over tijd gaan. Gelukkig niet! Maar ze had nog best 2 weken mogen blijven zitten, want qua voeding had ze een moeilijke start. We hebben 11 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Groetjes, Cathy

Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben wel zelf 6 weken te vroeg geboren. Mijn zusje zou 3 maanden te vroeg komen en door middel van weeënremmers hebben ze het weten te rekken tot 5 weken te vroeg. Toen mijn moeder zwanger was van de derde ging ze er dus vanuit dat die ook wel vroeg zou komen, maar...mijn jongste zusje kwam ruim een week te laat! Alles kan dus...

TJa, het kan, ik zou er ook rekening mee houden.
Maar even wat recht zetten: met 37 mag een kind geboren worden, en is het dus niet meer te vroeg. Daarvoor nog wel.
Dus bij Cathy is haar dochter een kleine week te vroeg geboren. Dat is natuurlijk heel wat vroeger dan de uitgerekende datum, voor het zelfde loop je nog een week of 6 rond!
Mijn zoon is met 37 weken thuis geboren, dat was echt een verrassing!
Succes!

Hoi,

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik ben zelf 3 keer 'te laat' bevallen, resp. 15, 17 en 18 dagen te laat. Nu ben ik voor de vierde keer zwanger en ga ik er maar vanuit dat deze ook weer twee weken op zich laat wacht. Maar het hoeft natuurlijk niet....Sorry, aan dit antwoord heb je niets.

Terug
Bovenaan