Vroeggeboorte

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Wilma en ben nu zwanger van ons 3e kindje.
Heb echter 2 vroeggeboortes gehad en waarschijnlijk komt deze ook te vroeg.
Wie heeft dit ook meegemaakt?

Groetjes Wilma

hoi wilma

ik ben lilian en ik ben vorig jaar op 20-07-2007 bevallen van onze prachtige zoontjes Storm* en Daan*, helaas zijn ze geboren met 23,6 weken en dat was te vroeg!! ze zijn allebei net na hun geboorte overleden...
nou hebben we mijn placenta   en vruchtwater laten onderzoeken maar we/ze[gyn] denken toch echt dat t kwam omdat het een tweeling was...
Bij 2-lingen komt t best veel voor een vroeggeboorte en ze kunnen er in die periode echt weinig aan doen..
Nu ben ik weer zwanger van een kindje..[morgen 20 w echo!!] en ik hoop dat alles goed gaat, maar mijn baarmoedermond word om de 2 weken opgemeten en ze houden t zo goed mogenlijk in de gaten..
ik voel me goed   maarja dat was vorig jaar ook , nergens last van gehad tot ik smorgens om 6 uur wakker werd en dat ik al weeen had en binnen 5 uur waren allebei onze jongens geboren...........
Hoe was t bij jou gelopen??

gr lilian

Hoi,

Bedankt voor je bericht.
Mijn oudste zoon is met 33 weken en 1 dag zwangerschap geboren.
Ging erg snel. Had voordat ik het doorhad 9 cm en moest snel naar het ziekenhuis.
Met de jongste dochter was ik 33 weken en 2 dagen zwanger toen het begon voordat ik het weer wist had ik 8 cm! Het gaat nu goed met ze maar het was een hectische tijd. Ze moesten naar het ziekenhuis van Groningen aan de beademing (gelukkig korter dan 1 week) en daarna weer naar het ziekenhuis van Sneek.
Ben nu zwanger van de 3e en ik hoop dat dit kindje wat langer mag blijven zitten. Vooral voor de andere 2 is dat wel zo prettig. Anders wordt het een heel geregel en gedoe.
Maar ja heb gesprek gehad in Groningen en kan nu gewoon onder controle van Sneek ziekenhuis blijven en ze moeten bij mij ook de baarmoedermond blijven meten.
Wat erg voor jullie dat je je kindjes hebt verloren. Het kan inderdaad komen omdat het een tweeling is. Maar je wordt nu goed in de gaten gehouden toch?
Hoe was je 20 weken echo? Het blijft spannend maar als je iets niet vertrouwd aan de bel trekken en liever 20 x voor niks dan 1  x te laat.
Succes.

Wilma

Terug
Bovenaan