Vroegtijdige miskraam (+/- 4 week)

Wie heeft het nog meer mee gemaakt? Hoe zijn jullie er mee omgegaan? En hoe nu verder?

Dag na NOD toch een bloeding wat volgens de assistent hoog waarschijnlijk een vroegtijdige miskraam is geweest. Zo vroeg dat mijn testen blijkbaar negatief bleven.

Normaal gesproken is mijn ongesteldheid altijd het zelfde (7dagen lang super plus tampon) dit keer niet. Dit keer was er buikpijn en enorm veel rugpijn bij betrokken zoveel dat ik heb gehuild van de pijn. De eerste dag geen/amper bloed. dag 2 het 3x zo veel als normaal met stolsels . Dag 3 normale hoeveelheid met stolsels en dag 4 amper en dag 5 niks.

Het klopte niet en toen vertelde de assistent dit over de telefoon. Het is hier nog niet volledig geland na 2 dagen. We proberen al 12 maand om voor een 2de te gaan en dan dit. Ben ergens de moed wat kwijt. Ik weet ook niet zo goed hoe nu verder. Dag na het telefoongesprek nog langs geweest voor een vruchtbaarheidsonderzoek en het niet eens hier over gehad en ook niet over hoe we nu verder moeten. Ik heb er ook niet echt met iemand over gepraat, heb het manlief de dag dat ik het hoorde het medegedeeld en daarna zijn we ook verder gegaan met de dag. Denk ook omdat het nog niet echt realiteit is geworden dat het praten er over niet kwam.
Alleen begint de realiteit nu wel te komen.

Welkom in het hoofd van een piekeraar:

Nu komt er spijt en de vragen: heb ik dit zelf gedaan? komt het door de (infrarood) sauna? Waarom bleven mijn testen negatief? Is dit mijn eigen schuld? Was het de stress van de afgelopen maand? Waarom nu? Of is het gewoon zo gebeurd zonder mijn invloed? Had ik er invloed op? Had ik maar minder stress gehad. En ik wist het niet anders was ik nooit naar de stomme sauna gegaan.

Dan bedenk je je dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt wat je denkt en wat de antwoorden op de vragen hierboven zijn. Je bent het vruchtje blijkbaar al verloren en je wist niet eens dat het er was. En dat laatste voelt het naarst en hakt er het meeste in. Uiteindelijk bedenk je dat je het voor nu moet loslaten en opnieuw beginnen en dat gaan we ook proberen te doen.
 
Als het zo snel al misgaat, was het vermoedelijk niet levensvatbaar, of buitenbaarmoederlijk. Nooit gehoord dat sauna kwaad kan voor baby. 
Mijn zus heeft 6 miskramen gehad, voor het eindelijk lukte. Kop op!
 
 
Ja hier met 8 weken. Bleek een windei te zijn. Mijn vk zei dat 1 op de 3 zwangerschappen vroegtijdig mis gaat. Dat het lichaam het afstoot als er iets niet aan klopt. Dat het dus vaak met een reden misgast. Maar gezien een miskraam nog steeds een taboe is, weten veel vrouwen niet dat het best vaak voorkomt. 
Dus gewoon dit verwerken op je eigen tempo en gewoon rustig door. Niet piekeren, het ligt niet aan jou. Het is gewoon de natuur. 
 
Ik heb ook een vroege miskraam gehad en daarvoor een miskraam op 11 weken. Ik heb mij overal aan gehouden en nog ging het mis. Mijn verloskundige zei ook dat het dan gewoon niet goed heeft gezeten anders word het niet door het lichaam afgestoten. Probeer niet te piekeren. Toen ik die miskramen kreeg hoorde ik ook ineens hoevaak het voorkwam. Je kunt er niks aan doen. ?
 
Als het de dag na je NOD al misgaat is het gewoon niet goed. Heb je geen invloed op. Dan is het ook nog geen baby of iets, dus je moet het niet bij jezelf neerleggen. Dit is gewoon de natuur. En aan de ene kant gelukkig dat het de dag na NOD al is en niet pas weken later zoals bij sommige anderen. Daarom test ik liever ook later, want is nog wel heel veel kans dat het gewoon niet zwanger is. 
 
Terug
Bovenaan