vroegtijdige weeen

hallo iedereen,alles goed met jullie?Met mij niet,ik ben nu 30 weken zwanger van m'n eerste kindje en heb al vanaf 26 weken vroegtijdige weeen die op een gegeven moment om de 2 min komen en ook weer vanzelf stoppen.soms heb ik dit 2 dagen achter elkaar zonder pauze,ook velies ik vocht tegelijk met afscheiding en heb ik witte sliertjes in me urine.ook voel ik het kindje steeds tegen m'n vliezen aanduwen en porren dat ie eruit wilt.de verloskundige die weet niet hoe dat kan en zegt dat zew er niks aan kunnen doen.ik heb verders ook geen blaasonsteking of een andere onsteking.weet iemand wat dit kan zijn of dat de bevalling binnenkort begint?
 
Hoi Sammi,

Heeft de vk ook gekeken of je ontsluiting heb gekregen van die weëen?

Mijn vriendin, nu 34 weken, heeft vanaf afgelopen weekend ook vroegtijdige weëen. Zij is echter wel opgenomen in het ziekenhuis en aan de weëenremmers en longrijpertjes gelegd.

Ik zou het dus nog maar eens goed navragen bij je vk en anders een verwijzing vragen naar de gyn.

Heel veel succes!!

Groetjes
Sylvia
(29 wkn 5 dgn)
 
hoi sylvia

de verloskundige heeft al een paar keer gekeken of ik onsluiting heb en dat had ik niet.wel was m'n baarmoedermond al week.dit moet toch een oorzaak hebben?ik heb ook al 2 keer aan de monitor gelegen voor de baby en daar was alles nog goed mee.maar toch blijf ik me zorgen maken en ben ik bang dat die weeen vandaag of morgen toch doorzetten.want je baarmoedermond hoort niet week te zijn omdat er dan bacterien naar binnen kunnen.mij is geadviseerd minimaal 2 uur per dag te gaan liggen en dat werkt niet echt.bedankt voor je advies.

veel liefs
 
Hoi Sammi,

Mijn vriendin had wel 1 cm ontsluting toen ze werd opgenomen. Misschien dat daar het criterium ligt?

Maar je zou verwachten dat als de baarmoedermond week is de ontsluiting gaat volgen en je moet er toch niet aan denken dat de baby nu al komt.

Ik zou het zeker in de gaten houden..

Veel succes!!

Liefs
Sylvia
 
Sammi,

Ik adviseer je om rust te nemen, zoveel mogelijk! Neem het zekere voor het onzekere! Een verweekte baarmoedermond betekent toch echt dat ontsluiting elk moment kan optreden. Als je merkt dat de voortijdige weeën minder optreden als je maar zoveel mogelijk op bed ligt, dan raad ik je aan om gewoon op bed te blijven liggen.

Ik spreek uit ervaring overigens. Ik heb 4 maanden op bed gelegen tijdens mijn zwangerschap en had regelmatig last van weeënactiviteit. Ik ben twee keer in het ziekenhuis geweest waar ik ben behandeld met zetpillen/weeënremmers die op dat moment voldoende hielpen.

30 weken is echt nog te vroeg. Dan zijn de longetjes nog niet gerijpt en elke week dat je kindje langer in je buik blijft is meegenomen. Dus al weet je VK niet wat het is en hoe ze ermee om moet gaan, ga op je eigen gevoel af! Doe rustig aan en probeer je zwangerschap zo lang mogelijk te rekken.

 
Terug
Bovenaan