Vrouwen met een onregelmatige cyclus - Osteopathie

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik weet dat er veel vrouwen zijn die een onregelmatige cyclus hebben, net als ik.
Maar ik ben naar een osteopaat geweest en die kan er voor zorgen dat je een regelmatige cyclus krijgt. Ik zal mijn verhaal vertellen.

Ik ben sinds januari gestopt met de pil en heb een erge onregelmatige cyclus, 48, 41, 37 dagen etc..
Nu hoorde ik van iemand over osteopathie.
Voor meer info kijk op : http://www.osteopathie.nl
Ik had er geen verwachtingen van maar had wel zoiets, baat het niet dan schaadt het niet!
Het word vergoed door het ziekenfonds (bij mij althans, via izz) dus waarom niet.
Had vorige maand een afspraak gemaakt en hij onderzocht me helemaal met zijn handen.
Hij vertelde dat ik spanning op een eierstok had dat dat een reden zou kunnen zijn van mijn onregelmatige cyclussen en  hij zou dat kunnen verhelpen.
Nou goed, ik moest een nieuwe afspraak maken in de week dat ik ongesteld moest worden en ik moest uitgaan van 28 dagen.
Ik dacht bij mezelf dat kun je wel mooi zeggen maar heb nog nooit een cyclus gehad van 28 dagen, zelfs niet een die er bij in de buurt komt.
Maar ik had een afspraak gemaakt op de dag dat ik ongesteld moest worden.

Dus ik 2 weken geleden (op dag 29) terug naar de osteopaat.
Hij heeft weer een uur gevoeld en gekneed, dit keer vooral bij mijn hoofd omdat daar iets zit wat in verbinding staat met je hormoonhuishouding.
Goed, hij wou weer een nieuwe afspraak maken voor volgende maand en hij was erg benieuwd hoe mijn cyclus ging verlopen. Ik ook natuurlijk!
Nou, ik ga naar huis, drink een kopje koffie en ga een dik uur later naar het toilet en ben ongesteld!!
Na 28 dagen!!!
Ik was er zelf helemaal van onder de indruk, dat zoiets kan.
Het is ook niets waarin je moet geloven ofzo, want osteopathie word erkend, zijn vaak fysiotherapeuten.

Ben nu zelf heel erg benieuwd hoe mijn cyclus verder gaat verlopen en of ik uit kan gaan van 28 dagen.
Dus ik raad vrouwen die ook zo'n onregelmatige cyclus hebben echt aan om er eens heen te gaan!!

Groetjes, Ilse.

Hoi Ilse,

Goh ik wist niet dat een osteopaat je kon helpen bij een onregelmatige cyclus. Volgensmij sta je echt versteld als je ineens na 28dg ongesteld wordt. Hoeveel kostte jou de behandelingen? Menzis vergoed volgensmij wel zoveel euro p.j.
Ik ben in maart bevallen van een zoontje, ben na 6wk weer begonnen met de pil.
We willen graag een 2e kindje en aangezien ik 2miskramen gehad heb voordien willen we het heel graag weer proberen. Maar nu ben ik al vanaf 21-7 niet meer ongesteld geweest en ik heb echt ontpil verschijnselen. Slik al teunisbloemolie, maar goed. Mischien is dit een idee?

Groetjes,

Mayke

Hoi Mayke.

Ja ik stond er zeker helemaal versteld van!!
Ik had al genoegen genomen als mijn cyclus 30 of 31 werden maar 28 is natuurlijk helemaal perfect.

Mij koste de 1e behandeling 75 euro en de daarop volgenden 70 euro.
En ik krijg tot 400 euro per jaar vergoed.
Maar mijn osteopaat zei al dat je waarschijnlijk een stuk of 4 behandelingen nodig hebt.
En ja, als mijn cyclus nu regelmatig is zal de komende (mijn 3e) wel de laatste zijn.

Ja, ik zou je aanraden erheen te gaan.
En wat ik al zei, baat het niet dan schaadt het niet toch?

Succes!! Groetjes, Ilse.

Terug
Bovenaan