vrragje over clomid!

Hallo Allemaal,

Ben nu een poosje op dit forum, maar lees meer dan ik schrijf.
Nu heb ik toch echt een vraag, want ik snap er niks van.

Ik gebruik nu 4 maanden 100 mg clomid, en daar had ik steeds een regelmatige cyclus mee, maar de laatste keer was ik tien dagen over tijd, dus ik stiekem al een beetje blij.
Maar heb 2 testen gedaan die beide negatief waren, en nu na twaalf dagen over tijd te zijn geweest ben ik ongi geworden.
Nu is mijn vraag hoe kan dit, want met clomid zou het toch niet mogelijk kunnen zijn dat ik overtijd ben.
Wie kan mij hier antwoord op geven?

Groetjes Geeske

hoi hoi,

het kan zijn dat je lichaam "gewent" raakt aan de hoevelheid clomid

klinkt raar maar ik heb het zelf ook mee gemaakt

ik denk dat je de volgende cyclus even moet afwachten hoe die verloopt

want elek maand kan je lichaam anders op de hormonen reageren en misschien reageerde je lichaam deze x dus wat later dan anders

wens je veel succes

en overleg anders met je gyn.

groetjes moekje

Hoi Hoi

Ikzelf heb heel lang clomid gebruikt in het verleden.
Ik ben alle keren nooit op tijd ongesteld geworden.
Gek werd ik er van want je denkt iedere keer weer
nu zou het wel eens raak kunnen zijn.Misschien moet
je het eens voor leggen aan je gyn ,misschien went je
lichaam er inderdaad wel aan.Ik wens je heel veel succes
in ik hoop dat je gauw zwanger mag worden.

groetjes anita

Hallo Geeske,

Ik ben een regelmatige clomid gebruiker (helaas....)
4 jr geleden werkte de clomid perfect en was ik na 4 mnd zwanger.
Nu heb ik al vele behandelingen gehad en helaas nog niet het gewenste resultaat.
Ik ben welliswaar zwanger gewees (eeneiige tweeling), maar dat werd helaas een miskraam.
De 2e en 3e behandeling werd ik ook niet ongesteld, maar de test bleef negatief.
wat bleek toen... Ik had geen eisprong gehad.
Mijn eitjes waren maar blijven groeien.
Dus met de clomid maakte ik dan wel eitjes aan, maar deze sprongen niet.
Daarom gebruik ik nu naast clomid ook pregnyl.
Als mijn eitje(s) groot genoeg is/zijn, dan zet ik op advies van de gyn. een pregnylspuit die er voor zorgt dat het eitje of de eitjes springen...

Misschien is dat bij jou ook wel zo.
Ik zou altijd bij je gyn. om advies vragen.
En anders na je eisprong (wanneer die er zou moeten zijn) bloed laten prikken om te zien of je een eisprong hebt gehad.

Succes!!!
groetjes,
mama Peet

Ik denk idd dat ik zou doen wat mama Peet zegt....
Hoef jij niet je eitjes te laten meten dmv echo's? Ik hoef dat ook nooit hoor, ik gebruik 50 mg, ook al erg lang helaas.... Maar ons ziekenhuis volgt je bij 50 mg verder niet. Alleen de eerste 3x progesteron laten prikken.
Maar als je met Clomid na 6 weken nog niet ongesteld bent zegt mijn gyn dat ik moet bellen.....

gr Mickey

Hoi Geesje!

Hier nog een clomid gebruikster. Ik kan je alleen helaas niet helpen omdat ik bij elke ronde naar het ziekenhuis moet voor echo's omdat ik 150 mg gebruik aangezien 50 en 100 bij mij niet werken. Ik heb nu de derde ronde gehad met goed resultaat maar daarvoor moest ik telkens weer afbouwen met provera dus heb pas 1 keer een echte cyclus gehad. (helaas niet zwanger maar ben al blij met een keer een normale cyclus!!)
nou veel succes en hoop dat je gyn je verder kan helpen.

xxx Niekje

Terug
Bovenaan