Vrucht water breken

Goedeavond.
Ik ben nog niet zo ver maar ik vraag het toch alvast zodat ik eventueel nog iets kan aanschaffen als dat nodig is.
Ik vroeg me namelijk af,
Hoe hebben jullie dat gedaan met bijvoorbeeld de auto stoel en het bed en je water breekt?
Hoe hebben jullie die beschermd?
Of als je in de laatste dagen nog naar buiten bent gegaan?
Ik begrijp dat je water niet altijd persé breekt maar een beschermd gevoel voor het geval dat lijkt me wel fijn.
Alvast bedankt!

De kans is idd erg klein dat het breekt als ke ergens bent. Voor mijn bed heb ik bij de ikea en waterdichte molton gekocht en in de auto heb ik niets gelegd.

Ik kreeg heb vanaf week 32 een waterdichte molton op bed gedaan (ivm risico op vroeggeboorte en het begon te rommelen) Dat matje uit het kraampakket is klote. 
Verder hebben wij een jaren 30 woning met originele houten verdiepingsvloeren, veel kieren. Dus ik had een dikke badhanddoek naast mn bed liggen. 
Rond week 34 kreeg ik het gevoel dat het niet lang meer zou duren, dus zat ik vanaf die tijd op zo'n lekmatje uit het kraampakket op de bank en in de auto. 
Met 35 weken kwam ze. Mijn bevalling viel even een nachtje stil na 5 cm ontsluiting. De volgende ochtend startte een weeenstorm toen ik rustig op de bank zat. Mn vliezen scheurden toen ook. Maar er kwam met elke wee een golf uit. Geen grote splash. Toch omdat het vrij plotseling was, en mn broek echt wel nat was van die eerste golf, was ik blij dat ik op een matje zat en dat ik die ook al in de auto had liggen. De rest van de bevalling tot aan persweeen aan toe kwam er gewoon steeds een golf uit. In het ziekenhuisbed lag ik op van diezelfde lekmatjes, die steeds ververst werden. 

Waterdichte molton voor t bed idd, en zo'n onderlegger uit t kraampakket op de autostoel. Of pak een vuilniszak met een handdoek erop, werkt ook prima ?

Ik was al opgenomen in het ziekenhuis door zwangerschapsvergiftiging en daar braken mijn vliezen op een ochtend na het wakker worden. Ook 1 grote waterval. Toen nog 4 dagen ermee gelopen en het voelde bij mij als heel heftig ongesteld zijn, het gevoel dat het er de hele tijd uitloopt bij elke beweging. Het liefste hele dag op een stoel zitten of op bed liggen en gelukkig kon ik dat ook grotendeels omdat ik in het ziekenhuis lag. Tegenwoordig is het niet meer zo dat je baby dan ook binnen 24/48 uur moet komen. Als je vliezen eerder breken en de baby komt niet uit zichzelf gaan ze met 37 week inleiden. Tot die tijd dus lopend water van onder haha! Vreselijk gevoel! In het ziekenhuis gewoon kraamverband gebruikt en op stoel en in bed een extra matje voor de zekerheid!

Ik heb mij de eerste een waterdichte molton erop gedaan. Toen zijn m'n vliezen op 7cm pas gebroken. Bij de tweede heb ik dat niet gedaan en braken m'n vliezen toen ik net sliep. Bij mij was het geen waterval, dus m'n bed is aardig gespaard gebleven. Die waterval kwam achter de baby aan.

In de auto en verder buitenshuis niks gedaan. Vond het ook weer een beetje ver gaan om met een matje rond te gaan lopen

Ik heb ook een waterdichte molton van de Ikea, verder niks. Bij onze eerste was ik hier erg blij mee, want mijn vliezen braken inderdaad midden in de nacht. Ik maar denken "waarom kan ik mijn plas niet ophouden" tot ik zo wakker was dat ik door had dat het mijn vruchtwater was :D

Terug
Bovenaan