Vruchtbaarder na een mk, geldt dat ook voor mij (het PCOS)?

Ca. 1 1/2 week geleden heb ik een miskraam gehad (na ca. 7 weken).
Ik ben zwanger geworden m.b.v. clomid.
Nu hoor je vaak dat je naar een miskraam vruchtbaarder bent. Weet iemand of dat ook kan betekenen dat ik nu toch een eisprong uit mijzelf krijg?

geeeeen ideee.... maar ik heb me laten vertellen dat de reden waarom ze zeggen dat je vruchtbaarder bent is omdat je nu 'netjes leeg' bent, de weg is vrijgemaakt voor een volgende bevruchting. Kweet niet of dat echt zo is, ik hoop het....
Sterkte

hoi hoi

ik heb geen idee weet wel na een zwangerschap dat het kan

wij hebben 3 jaar in de molen gezeten met resultaat een prachtige zoon na puregon en pregnyl spuiten

nu is onze zoon bijna 2 en ben ik spontaan zwanger geraakt

helaas wordt dit waarschijnlijk een miskraam

maar na een zwangerschap kan het dus wel en moet je als je niet zwanger wilt worden dus wel wat gebruiken

je schrijft dat je clomid gebruikt dan weet je gyn. vast antwoord op deze vraag

ik ga ook een gesprek aan met onze fertiliteiten arts of hoe nu verder

wens je veel succes

groetjes moekje

Bedankt voor jullie reacties.
Nee, gek genoeg wist de assistente van de gynaecoloog het ook niet....

Wat erg dat je een miskraam denkt te krijgen, veel sterkte.

Hoi,

Ik heb zelf ook PCOS, en ben nu 21 week zwanger.
Mijn verhaal vooraf (zal proberen kort te houden):
In 2004 spontaan zwanger geworden, na 7 a 8 weken een miskraam gehad. In 2006 weer spontaan zwanger, weer na 7 a 8 weken een miskraam gehad. Ben toen bij gyn terecht gekomen, die onderzoek heeft gedaan. Uitslag PCOS. Cyclus duurde meer dan een half jaar. Vervolgens aan de Clomid. In 2007 zwanger na 4 maanden gebruik Clomid. Bleek echter een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Is gelukkig wel zelf afgebroken. Kreeg toen te horen van gyn dat ik eerst moest gaan afvallen, aangezien ik last van obesitas heb. Beetje bij beetje afgevallen. Mijn cyclus werd steeds beter, duurde maar 2 maanden meer. Oktober 2008 weer spontaan zwanger, weer een miskraam na 7 a 8 weken. Na de miskraam was mijn cyclus ineens regelmatig en ben nu inmiddels 21 weken zwanger. Weet niet of het komt door de miskraam, maar bij een miskraam blijft het Hcg hormoon nog even in je bloed, misschien is het daarom makkelijker om zwanger te worden na een miskraam. Mij heeft het in elk geval wel geholpen. Hoop dat ook jij binnenkort een goede zwangerschap zal hebben.

Terug
Bovenaan