Vruchtbaarheid peilen dmv slijmcontrole

A

Anoniem

Guest

Hallo dames,

Hier weer een 'prettig' slijmverhaal :)

Ook ik probeer erachter te komen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Op basis van mijn cyclus zou ik vruchtbaar moeten zijn rond 21-24 december, maar toen was er niks te bekennen qua typisch 'vruchtbaar' slijm... 28, 29 en 30 december leek dit wel het geval te zijn. Vind het best vreemd en geen idee of we dus goed zitten qua timing.

Ik ga er vanuit dat mijn cyclus weer rond de 28-30 dagen zal zijn, maar dan nog zou ik niet die 3 dagen vruchtbaar moeten zijn... Er vanuitgaande dat ik deze maand ongesteld word, zal mn nieuwe cyclus hopelijk wat duidelijkheid geven.

Als je slijm herkent als vruchtbaar, beginnen dan je vruchtbare dagen of is dat het einde van je vruchtbare periode? En is het meestal meerdere dagen of 1 dag? Hoe is dat bij jullie?

Ik maak trouwens geen gebruik van ovulatietesten hoor! Probeer gewoon vat op mn eigen lijf te krijgen :)

Groetjes!

Hai meid,

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb! Ik probeer er ook wel op te letten maar had voorheen nooit last van slijm en de afgelopen ronde opeens wel. Heel verwarrend allemaal....Ik heb dus geen duidelijk antwoord voor je maar er is vast en zeker wel iemand die je wat meer duidelijkheid kan geven.

Sterkte! Liefs Lynn.

wat ik geleerd heb is dat je eerst waterachtige slijm krijgt. daarna komt er slijm waar je als ware draadjes mee kan trekken. als die op zijn langste zijn dat kan verschilllen van persoon. daarna komen er 3/4 droge dagen en dat zijin je vruchbare dagen.

ik zelf heb een cyclus van 28 dagen en mijn ei komt ongeveer rond dag 20 dan 8 dagen later mijn ongi.

liefs shas

het kan zijn dat het anders loopt, mijn eisprong is in de eerste week na de menstruatie..
als je goed naar je lijf gaat luisteren,kan je de sprong voelen. (zelf voelde ik hem ook maar niet elke maand)
verder het precieze over het slijm weet ik ook niet.

Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer idd te letten op dat je er draden van kan trekken. Goed om te weten dat je vruchtbare dagen toch af kunnen wijken van wat ' de boekjes' zeggen. Dan hou ik gewoon aan wat ik denk dat mn lijf zegt ipv de algemene berekening. Verwacht overmorgen ongesteld te worden, dus met die info gaan we door naar de volgende ronde!

Vanaf het moment dat je cervixslijm het stadium van crèmeachtig bereikt begint je lichaam zich klaar te maken voor haar vruchtbare stadium. Dit is een goed moment om te beginnen met het gebruiken van ovulatietesten als je dat van plan was. Pas vanaf het moment dat je cervixslijm het volgende stadium aanneemt ben je echt vruchtbaar. Alleen het waterige of rauweiwitachtige slijm heeft de juiste samenstelling waardoor zaadcellen de baarmoeder kunnen binnen dringen. Als je in de 20 bent heb je meestal een dag of 4 à 5 dit soort cervixslijm. Ben je in de 30 dan zijn dat meestal maar 1 of 2 dagen.

zie ook onderstaande website, daar staat een mooi schema op
http://www.zozwanger.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=48

Terug
Bovenaan