Vruchtbaarheid

A

Anoniem

Guest
Lieve mensen,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar toch probeer ik het via deze weg.
Mijn vriend en ik hebben besloten samen kinderen te krijgen, ik ben dan ook onlangs gestopt met de pil.
Natuurlijk ben ik nu nog niet zwanger (denk t niet althans), maar mijn vraag is eigenlijk hoe snel kan je na het stoppen van de pil zwanger raken.
Ik ben 23 en heb zo'n 8 jaar de pil geslikt.

Ook wil ik graag weten of het gebruik van XTC wat mijn vriend lange tijd voor mij 2 keer in de maand slikte invloed kan hebben op zijn vruchtbaarheid.

groetjes en kus

Daphne

Hi Daphne,
Tuurlijk zit je hier goed. Wij zijn wel geen kenners maar hebben allemaal de zelfde vragen en nog belangrijker de zelfde wens!

Omdat er hier meiden zitten die al langer bezig zijn met een kindje krijgen hebben die ook al wat meer ervaring en dus krijg je op bijna al je vragen antwoord.

Ik zelf ben ook net gestopt met de pil. (heb daar gisteren nog een klaag zang over geschreven hier op het formum)

Om terug te komen op je vraag. Ja kan net na het stoppen met de pil inderdaad gewoon gelijk zwanger worden.

Nadeel is dat je nog niet weet hoe je lichaam de cyclus zelf weer oppakt en dus niet weet wanneer je eventueel bevrucht bent als het gelijk lukt. Maar... daar heb je de termijn echo voor.

Verder heb je (van wat ik heb horen zeggen) een iets grotere kans op een twee eiige tweeling (maar mijn huisarts sprak dit weer tegen) en je schijnt iets meer vruchtbaar te zijn net na het stoppen met de pil (ook dat wilde mijn HA niet bevestigen.)

Let wel op! Het wordt aangraden om als je zwanger wilt worden gelijk te beginnen met het slikken van foliumzuur.
Dit kan de kans op een open ruggetje en dat soort dingen voor het kindje beschermen. Dus dat zou ik wel kopen als je het niet al in huis hebt.

Voor wat betreft het XTC verhaal kan ik je niet helpen. Geen idee.

Succes met zwanger worden in ieder geval en wie weet tot mails hier op het forum.

Groetjes Bieb.

hoi

xtc weet ik niet, misschien hyperactief zaad ;)
joints weet ik wel, die maken sloom zaad
ik denk dat het effect daarvan wel afneemt na een tijd hoor. net als je longen, die zuiveren zich toch ook als je stopt met roken.

maarre, ik was meteen zwanger na het stoppen met de pil. daarvoor afwisselend een aantal jaren pil en spiraal gebruikt en dacht: dat duurt wel een jaartje!
niet dus
kan snel gaan ineens! nu bijna moeder...

Bedankt voor de reacties, ik heb er wel veel aan!
Ben ook inderdaad meteen na het stoppen begonnen met het slikken van foliumzuur, ook zo'n verhaal apart hoor, want bij de DA en andere drogisterijen is het best wel prijzig, en dan ga je naar de HEMA en kost het je maar 2,30 ofzo, kijk dat scheelt he!
Ook let ik nu erg op wat ik eet, en drink in het weekend, zelf gebruik ik geen drugs, en mijn vriend is ermee gestopt, JOEPIE!
Ik heb wel het gevoel mijn lichaam nual sterk bezig is met zichzelf worden, ik bedoel zoals het hoort zonder de pil en dat is best snel, ben wel erg benieuwd hoor, vind het toch wel spannend, van mij mag die ongesteldheid meteen wegblijven, ahaha, maar ik heb geduld!

Kus Daphne

Hoi Daphne, maak je geen zorgen om die XTC. Ik heb daar mijn portie ook wel van geslikt en volgens de arts hoef ik me nergens druk om te maken en heeft het geen effect op de vruchtbaarheid (dus ook niet bij je vriend). Uiteraard moet hij er nu wel mee stoppen want om het nog te slikken als je zwanger wilt worden is erg onverstandig.

Terug
Bovenaan