Vruchtbaarheidsproblemen man

Hallo allemaal.
Ruim 4 jaar geleden ben ik na bijna 2 jaar proberen spontaan zwanger geworden van onze zoon.

Nu willen we graag een tweede kindje en zijn we al ruim 1,5 jaar aan het 'proberen' en zijn we vorige maand naar de huisarts gegaan. Hier moest ik een bloedtest doen, deze was goed.
Mijn man een zaad onderzoek en daaruit kwam dat zijn zaad niet goed is, wel levend zaad maar aanzienlijk minder dan normaal en daarom is de kans is een spontane zwangerschap zeer klein.
Nu moeten we dit laten bezinken en dan worden we doorgestuurd.
Dat ik spontaan zwanger ben geworden van onze zoon blijft een wonder maar de wens voor een tweede is zo groot.

Maar ik maak mezelf nu al gek, wat gaat er nu gebeuren, wordt ik ooit nog is zwanger etc etc..
Is hier iemand die een soort gelijk iets heeft mee gemaakt?

Misschien vinden jullie het overdreven en veeleisend omdat we al een zoon hebben maar dit is ons gevoel.
 
Ik denk dat het helemaal niet gek is dat je je druk maakt, bij mijn eerste zwangerschap was ik ontzettend gefocust op alles, bij de tweede had ik verwacht dat dat anders zou zijn omdat we al een kindje hadden, maar voor mij was dit precies hetzelfde. Als het dan niet lukt, lijkt dat me heel pittig! Ik ken je gevoel niet, want heb zelf niet in die positie gestaan, maar wil je wel een hart onder de riem steken ?
 
Ik zou mij nog niet heel erg zorgen maken. Hij heeft minder zaad, maar het zaad dat hij heeft is niet traag zoals ik begrijp. Er is maar 1 zaadje nodig, de kans is misschien kleiner maar de kans is er nog wel.

Wat bedoelen jullie met ‘proberen’? Omdat het tussen aanhalingstekens staat, zijn jullie er echt mee bezig met ovulatietesten en seks op het juiste moment of meer gewoon gestopt met anticonceptie en jullie zien wel wanneer het lukt?
 
Bedankt voor jullie berichtjes. Heel lief pannenkoekenplantje.
Met proberen bedoel ik dat we proberen zwanger te worden. Onder andere met ovulatie testen, fertility cup en accupuntuur. Anticonceptie gebruik ik al 7 jaar niet meer, behalve een condoom toen onze zoon net geboren was. 
 
Waar je misschien rekening mee kan houden is dat het mogelijk (afhankelijk van hoe slecht het zaad is) niet op de normale manier gaat lukken. Een ICSI behandeling kan de uitkomst bieden (dat was bij ons in ieder geval de manier om toch zwanger te kunnen worden). 


heb je binnenkort een afspraak met de gynaecoloog? Hij/zij zal alle opties met jullie bespreken. 


Hopelijk heb je snel duidelijkheid!
 
Dankjewel Fleurbo voor je berichtje. 
We moeten nu een ziekenhuis of kliniek uitzoeken waar we naar de fertiliteitsarts gaan. Dus nog geen idee wanneer en welke opties er zijn. Kan je iets meer vertellen over jullie ervaring met icsi? 
 
Terug
Bovenaan