Huisarts doet volgens mij niet veel, maar bedoel je misschien de fertiliteitsarts?
Wij lopen sinds enige maanden bij deze arts. Vorig jaar in juli ben ik gelijk in 1e ronde zwanger geraakt, helaas na ong 6 weken een miskraam (waarschijnlijk buitenbm). Op mijn eigen verzoek ben ik naar huisarts gegaan dat ik verder onderzocht wil worden, ergens in januari was dat. Gewoon omdat ik voelde dat er iets niet goed was, en ook omdat ik al wat ouder ben (in sept 35). Hij vond t nog niet nodig maar heeft toch verwijzing gestuurd. Bij t 1e onderzoek krijg je inwendig, dan neemt hij kweekje en slijm af. Tevens krijg je echo. Ze hadden liever dat mijn partner 1e x mee ging.de afgelopen maanden moest ik diverse keren bloedprikken voor progesteron te meten (en voor bepaalde ziektes te controleren). Vriend moest ook zijn kwakkie afstaan en bloedprikken. Tevens kregen we een samenlevingstest. Dus dan moet je vtv sexen en dan gaat arts slijm bekijken. Na de 2x bleek dat mijn baarmoederslijm te zuur was. De zaadcellen kunnen er dus niet door. dus moest ik bij mijn volgende cyclus gaan spoelen. En dat was dus dit weekend. vanmorgen weer bij arts geweest, en t spoelen heeft geholpen. Veel zwemmende zaadjes en zuur was ook goed. Ik hoop dus dat ik snel weer zwanger raak.
Als ik niet een verwijzing had gevraagd, was ik waarsch nog bezig met voor niks proberen, dus ben zelf heel blij dat ik min of meer in de medische molen ben beland. De komende 6 maanden moet ik spoelen, mocht ik dan nog niet zwanger zijn, dan kijken we verder
Zo een heel verhaal.
Maar waarom vraag je dit eigenlijk? ben je bang dat je onvruchtbaar bent, of ben je al tijdje bezig??