Vruchtbare periode en bloedverlies

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik proberen inmiddels 16 maanden om in verwachting te raken van ons eerste kindje. Ik heb zelf een onregelmatige cyclus van 29-34 dagen met een keer een uitschieter van 42 dagen.

Om onze kans op een zwangerschap te vergroten maak ik gebruik van ovulatie testen.
Deze maand duurde het wat langer voordat ik een positieve ovulatietest in mijn handen had en dus langer voordat ik in mijn vruchtbare periode zat. Pas op de 21 dag in mijn cyclus was mijn eerste vruchtbare dag. Dit heeft 6 dagen aangehouden tot dat 27. Voor mij niet perse ongewoon aangezien ik eerder een cyclus van 42 dagen heb gehad. Wat echter wel ongewoon was , was dat ik vanaf mijn vijfde vruchtbare dag bruine afscheiding had. Dit heeft aangehouden tot mijn 30e cyclusdag. Vanaf cyclusdag 30 (vandaag) ben ik ineens ongesteld. Ik heb helder rood bloed verlies, buikpijn en een flinke hoeveelheid bloedverlies.

Nu zou het qua cyclusdag kunnen kloppen alleen niet gezien mijn vruchtbare periode. Is er iemand die dit vaker heeft gehad of bekend mee is? Dit is voor mij de eerste keer en ik vindt het zo gek dat ik 4 dagen na mijn vruchtbare periode al ongesteld ben geworden. Voor mijn idee klopt er iets niet..

Ik hoor graag van jullie!
 
Hey, welk soort ovulatietest heb je gedaan en wat zag je? Ovulatietesten worden vaak verkeerd gelezen dus vandaar even een check vraag.

Vanaf welk moment in je cyclus start jij met ovulatietesten?
 
Hi! mij gebruik de ovulatie testen van clearblue en dan de paarse. Alle 5 de dagen had ik een knipperende smiley. Het gekke van deze maand was wel dat ik met deze testen voor het eerst geen piek had(stil staande smiley)! ik ben gestart op het moment dat mijn temperatuur steeg. Dit heb ik bijgehouden omdat het ziekenhuis dit adviseerde. Dit was ongeveer op cyclusdag 18. 
 
Dan vrees ik dat je al te laat was, cyclus dag 18 is erg laat om te beginnen met ovulatietesten. Je temperatuur wordt door meerdere factoren beinvloed dus zou na dat je menstruatie is afgelopen gelijk doorgaan met ovulatietesten
 
Hi! 


Terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij dat ik wel iets eerder ben begonnen met testen. (Sorry het is nog vroeg haha). Toen kreeg ik een leeg rondje te zien (niet vruchtbare periode). Dit kwam pas 5 dagen na mijn temperatuur stijging. Dat klopte ook wel want toen moest ik bloed prikken voor verdere onderzoeken.
Fijn hè die onzekerheid en vragen. ?
 
 
Terug
Bovenaan