Vruchtbare periode

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Vraagje; ben net gestopt met de pil en wil graag een kleintje, hoe reken je uit wat je vruchtbare periode is?

Hallo Sophie,

Op www.babybox.nl kan je onder interactief kiezen voor de vruchtbaarheidskalender. Hier moet je je eerste dag van je laatste menstruatie invullen en het aantal cyclus dagen dat je hebt en dan komt daar te staan wanneer je ongeveer vruchtbaar bent!!

Succes

Liefs flower

Hoi Flower,

Heb even gekeken en dat is handig. Ik weet alleen nog niet wat mijn cyclus is. Is 28 standaard of weet je dat niet?

Hi Sophie,

De cyclus is voor iedereen verschillend. Bij mij is dat 23 dagen.
Dit bereken je door de eerste dag van de ongi te tellen tm de volgende 1e dag van ongi. Dit is dan je cyclus.
Dit kan zelfs elke maand varieren....t hoeft niet perse t zelfde te zijn.
Ik dahct ik t begin ook steeds dat het 28 dagen waren, maar nu ben ik er na een paar maanden achter dat t 23 dagen is.
Ik raad je aan om bij je eerst volgende ongi in een agenda of zo bij te houden tot de volgende...en dan reken je dat uit. Mocht nou elke maand anders zijn, neem dan t gemiddelde!!

Liefs Flower

Hi Flower,

Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om het bij te houden in een agenda. Ik ben net gestopt en ben er eigenlijk nooit zo mee bezig geweest als nu ik gestopt ben. Zijn jullie ook bezig zwanger te worden of ben je al zwanger?

Terug
Bovenaan