Vruchtbare periode

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb thuis een lief ventje van 17 mnd maar een tweede kind begint nu erg te kriebelen. Nu ben ik aan het kijken wanneer ik eigenlijk mijn vruchtbare periode heb, rond je eisprong moet je temperatuur toch iets omhoog gaan?? Nou bij mij dus niet, betekent dat dan dat je dan geen eisprong hebt gehad?? Ik heb het heel de maand getest en telkens was het 38.6, ik wil nu nog niet zwanger worden omdat wij volgend jaar graag op vakantie willen maar eind van dit jaar willen we gaan beginnen, maar dan is het natuurlijk erg handig om te weten wanneer je je ovulatieperiode hebt. Ik ben van mijn zoontje gelijk de eerste ronde zwanger geraakt dus eigenlijk ga je er dan vanuit dat je bij een tweede ook weer snel zwanger raakt he. Nou ik hoor graag een reactie!!

Gr. J.

Hoiiiii,

Wat vreemd dat je een constante temp heb ??? Ik temp nu een maandje of twee en het is mij erg opgevallen dat van dag 1 t/m 14 mijn temp erg schommelt, dan weer 35.8 en dan weer 36.4.......... maar heb wel gezien dat net voor mijn ei de temp twee dagen zakt naar 36.0 en na  mijn ei stijgt naar 36.4 en dat zo blijft totdat ik jammer genoeg weer ongi wordt. Ze zeggen dat net voor je ongi wordt je temp al moet zakken en dat je daaraan ook kan zien of het raak is of niet. Maar mijn temp zakt epas op de derde dag van ongi, dus daar valt ook geen touw aan vast te knopen............ sommige vrouwen voelen hun ei, sommige niet, elk lichaam is anders. je kan er redelij kvan uit gaan dat 14 dagen voor je nieuwe nod je je ei hebt............ dus daar zou je ook naar kunnen terugrekenen en rond die dagen erg op letten of je wat voelt ofzwo ???

Succes alvast !!

groetjes,

bianca

ik wil je niet teleurstellen maar , ik heb 3 kids en van alle 3 direct raak ( 1ste maand van proberen) en met de 4de ben ik al in ronde 19 heb net hsg gehad en hoop nu dat het gauw raak zal zijn ( hoop niet dat ik je teleurgesteld heb en dat je gewoon snel zwanger bent maar , wou je even met de harde realiteit kennis laten  maken
groetjes janet

Klinkt niet helemaal goed als je temp niet stijgt... Ik zou eens informeren bij de dokter

Ik had altijd dat mijn temp een dag omhoog ging dan zakte en dan echt omhoog. De piek is de aankondiging om te gaan klussen.

Verder een keer zoeken op natural family planning (geloof ik) dan staat er ook van alles over je slijm etc.

Succes.

Terug
Bovenaan