vruchtbare piriode

Dag dames,ik heb een vraag aan jullie,er wordt altijd gezegt,dat je 14 ongeveer na je ongi,vruchtbaar bent.Maar ik ben er achter gekomen dat ik hem eerder heb dan dat,ik heb hem ongeveer 5 a 6 dagen na me ongi.zijn er hier dames,die voordat jullie zwanger waren,ook hun vruchtbare piriode eerder hadden?bedankt gr manuela
 
ik heb mn vruchtbare periode altijd al na dag 7 gehad. Dus de 14e dag zegt niet altijd wat. Heeft niet wat te maken met meer kans op zwanger worden. Hopelijk mag je je snel hierbij voegen.

Gr Aaltje
 
die 14de dag is gemiddelde en zal dus voor veel vrouwen niet opgaan.

Als jij je eisprong 5 a 6 dagen na je ongi hebt zit je nog op dag 12, 13 (er van uitgaande dat deze ± 7 dagen duurt. Je telt overigens vanaf de eerste dag van je menstruatie) dus aardig bij het gemiddelde. Ik ben 'blij' dat ik die 14e dag niet heb aangehouden, want dan zou ik inmiddels al een aardig gezinnetje hebben denk ik. Door te tempen (en ik voelde mijn eisprong perfect) ben ik er achter gekomen dat ik mijn eisprong pas op dag 20 had. Aangezien we nog een paar maandjes wilde wachten gebruikten we rond die dagen wat. En wat denk je? Ineens komt dat ei 6 dagen eerder! Precies op de 14de dag! En gelijk raak! Het heeft zo moeten zijn denk ik dan maar.

Wat ik wil zeggen, je kan wel een bepaalde dag aanhouden (als je die van jezelf weet en niet uitgaan van die van de statistieken), maar het kan ineens anders zijn. Bij mij was het 6 maanden stipt dezelfde dag en ineens 1x niet. Ik blijf er dus bij dat je volgens mij de meeste kans hebt als je het vanaf de dag na je menstr. tot je volgende menstr om de dag doet. Dan kan je dat eitje niet missen. De meeste mannen zullen met deze tactiek waarschijnlijk geen problemen hebben!

Succes!
 
Hoi Manuela,

Die 14 dagen moet je rekenen vanaf de 1e dag van je menstruatie (dus niet vanaf dat je opgehouden bent met bloeden). Ik weet niet zeker of je het zo geteld hebt, krijg de indruk van niet.
Bij mij weten kan een eisprong niet binnen 7 dagen na de eerste dag van je menstruatie zijn, dit ivm de hormoonhuishouding.
Verder kan het moment van de eisprong inderdaad per vrouw verschillen. Iets wat altijd en bij elke vrouw het geval is, is dat je na 12-14 dagen NA je eisprong ongesteld wordt. Je kunt dus wel altijd achteraf zien wanneer je eisprong geweest is.
 
p.a. Dat elke vrouw 12-14 na de eisprong ongesteld wordt is ook geen vast gegeven. Ik had mijn eisprong altijd op dag 20 en 10 dagen later werd ik ongesteld. Een cyclus is volgens mij echt voor iedereen anders en voor sommigen komen er dingen overeen.
 
ik was ongeveer een dag of 4 a 5 ongi,dus moet ik er dan die 6 a 7 dagen bij optellen toch?en het is niet zo hoor dat ik denk dat ik meer kans zou hebben op zwangerschap!!!want dat is onzin,maar ik wist niet dat ik vanaf me ongi moest rekenen,maar nu dus wel,dames bedankt hoor,we zien het wel weer deze maand,ik denk dat ik op de verkeerder dagen geklust heb,deze maand niet suces met jullie zwangerschap gr manuela
 
Hoi Manuela, het kan hoor je eisprong ca. 7 dagen (of mischien minder) na het begin van je menstuatie. Had ik ook altijd. Ik had ook een cyclus van 23 dagen of minder. Het is voor elke vrouw weer anders. groet An
 
het kan ook heel vroeg. wij hadden onze maatregelen en we deden het 1x!!!!!!!!!! gewoon op de laatste dag van mijn ong. Wat denk je? zwanger. we snappen nog steeds niet hoe het kan. maar dat wij heel vruchtbaar zijn is wel waar. alle kinderen zijn de 1e maand verwekt, zodra we wilden. We zijn wel heel blij ermee, hoor.
 
Terug
Bovenaan