vruchtensap en roosvicee

Mijn zoontje is 6 maand en wil absoluut geen koud drinken (ook niet op kamer tempratuur) zoals roosvicee of vruchtensap of diksap ofzo, alleen maar lauw water of thee zelfs als de voeding iets te koud is na meneer zijn zin weigert die ook weer om het te drinken iemand tips over hoe ik hem toch gewoon vruchtensap binnen kan krijgen? want dat zal die toch wel moeten t kan niet altyd maar lauw of warm zijn toch?

Komt vanzelluf!
Zou me er nu nog niet zo druk om maken! Onze kerel van bijna 15 mnd drinkt ook het liefste thee vooral rooibos (incl. varianten mango perzik etc) en de nieuwe Welness soorten van Pickwick, die zijn ook theïnevrij dus das helemaal fijn!
Blijkbaar is dat vrij uitzonderlijk want ik krijg nogal eens verbaasde reacties op ons theeleutje haha! Ik ben er blij mee want diksap en aanverwante artikelen bevatten meer suikers als thee en water! Nu kan die van ons wel wat extra calorieën gebruiken (14.5 mnd 9090 gram en 75.5 cm)  maar het is toch wel beter voor zijn tandjes..
Ik merk wel dat hij steeds meer interesse krijgt voor wat er in mijn glas zit en wil dan ook vaak een slokje. Waarschijnlijk als jouw ventje ook jouw drinken wil proeven maakt het niet meer uit of het warm of koud is! Hij begint ook nog maar net met al die vreemde dingen natuurlijk. Voor dat er hier behoorlijk wat werd gedronken buiten de flessen om was hij ook al bijna 1 hoor!  Het scheelt het is nog lang geen 30   ºC haha!

Groetjes Sas

quote: vlindertjuhh schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-02-2009 19:10:44'));

Mijn zoontje is 6 maand en wil absoluut geen koud drinken (ook niet op kamer tempratuur) zoals roosvicee of vruchtensap of diksap ofzo, alleen maar lauw water of thee zelfs als de voeding iets te koud is na meneer zijn zin weigert die ook weer om het te drinken iemand tips over hoe ik hem toch gewoon vruchtensap binnen kan krijgen? want dat zal die toch wel moeten t kan niet altyd maar lauw of warm zijn toch?
Hij is 70,5 centimeter en 8030 gram

Hoi,

ik zou hem lekker de warme dranken laten drinken. Warmte brengt de energie in het lichaam op gang, kou remt de energie alleen maar af. Zeker in deze koude wintermaanden is een warme drank dus heerlijk voor zo'n minimensje.
Dus geen zorgen maken: lekker slappe thee, warm water en warme melk laten drinken: zal hij zich heerlijk bij voelen.

Groetjes, Marijon

Helemaal niet erg!!
Komt echt vanzelf.
Wij hebben onze meid (13mnd) bewust geen sappen ed met suiker gegeven.
Wat ze niet kent, mist ze niet. klinkt heel hard, maar heb je weleens gekeken hoeveel suiker er in roosvicee zit? Ik viel bijna van mijn stoel!!!
Wat zij wel krijgt, is speciale babysappen uit duitsland, of wortelsap uit het reformhuis/natuurwinkel. Dat vind ze heerlijk, en het is super gezond. Maar ook dit krijgt ze verdunt met water.
Nu lijkt het heel erg streng wat ik schrijf, maar onze kleine meid eet lekker haar fruit uit het fuistje, eet lekker haar broodje en drinkt haar flessen goed.
Nee, ik vindt niet dat ze zielig is, want ze weet niet beter. Ze komt nog vroeg genoeg in aanraking met alle zoetigheden.

Groetjes!!

Hoi allemaal,
Mijn dochtertje wilde ook nooit koude dranken. Omdat ik toch wel wat variatie wilde heb ik de aanmaaklimonade (sterk verdund overigens) steeds wat verwarmd met de magnetron. Dan dronk ze het wel. En plotseling dronk ze wel iets dat koud was. Het komt ineens vanzelf. Maak je dus niet druk.
Groetjes, lianne

Dag vlindertjuhh,
Prima juist, ik denk dat veel ouders het liever zo zouden willen hebben! Afgezien van het feit dat vruchtensappen veel (vruchten)suikers bevatten is het ook nog eens veel beter voor je baby met het oog op tandjes. Zo kom ik vaak het probleem tegen dat baby's zo graag met een flesje melk in slaap vallen, maar wat doe je dan als je begint met poetsen? Je maakt je baby na zijn flesje niet wakker om nog even die tandjes te poetsen toch? Jij hebt dan al de oplossing, namelijk je kindje in slaap laten vallen met een flesje lauwe kruidenthee! En inderdaad laat ze maar zo laat mogelijk aan zoetigheid wennen, lauw water daar is niets mis mee en net zo eenvoudig voor jou uit de kraan te halen als koud water toch! Eet hij wel gewoon fruithapjes?
Een ding: als je kruidenthee geeft, probeer dan wel verschillende soorten kruidenthee af te wisselen ivm eventuele medicinale werking van bepaalde kruiden. Succes!

Je zoontje heeft dat ook nog helemaal niet nodig, dus wees maar blij dat hij dit nog niet drinkt. Het is ook echt met veel suikers dus eigenlijk helemaal niet zo goed voor hem. Die thee is veel beter voor hem.

Alice

Terug
Bovenaan